Airbus Helicopters oferuje nową wersję śmigłowca z rodziny Super Puma, oznaczoną jako EC225e.
Wprawdzie pierwsze informacje na temat tego wiropłata pojawiły się już wczoraj, jednak oficjalne rozpoczęcie programu miało miejsce dopiero dziś (Heli-Expo 2014: Zamówienia od leasingodawców, 2014-02-26). Jak twierdzi producent, EC225e, nowy śmigłowiec z rodziny Super Puma, ma jeszcze lepiej odpowiadać wymaganiom stawianym przez użytkowników realizujących misje transportowe dalekiego zasięgu, przewożąc ludzi i ładunki na morskie platformy wiertnicze zajmujące się wydobyciem ropy naftowej i gazu ziemnego.
EC225e będzie napędzany nowymi silnikami turbowałowymi Turbomeca Makila 2B, z nowymi komorami spalania i łopatkami turbin, zapewniającymi zwiększenie udźwigu o 550 kg. Umożliwią one także start śmigłowca przy maksymalnej masie, w warunkach odpowiadających Kategorii A.
Zabudowanie w tylnej części kadłuba zamiast przedziału bagażowego dodatkowego zbiornika paliwa o pojemności 470 l pozwoli na wydłużenie zasięgu EC225e, w warunkach standardowych, z 10 pasażerami na pokładzie, do 556 km.
Wiropłat otrzyma też nową konfigurację kabiny pasażerskiej, polepszającą komfort podróży. Nowa awionika, zwiększająca świadomość sytuacyjną pilota i zmniejszająca jego wysiłek, obejmować ma m.in. mapy cyfrowe Euronav 7, automatyczny system identyfikacji, układ antykolizyjny i komputerowy układ zarządzania lotem.
Uzyskanie Certyfikatu Typu przez EC225e ma nastąpić pod koniec 2015. Dostawy seryjnych śmigłowców rozpoczną się w połowie 2016.