Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Modernizacja brazylijskich pojazdów

Wojska lądowe, 12 czerwca 2014

DSCA przesłała do Kongresu USA dokumenty niezbędne do uzyskania zgody na sprzedaż do Brazylii pakietów modernizacyjnych dla wybranych typów pojazdów opancerzonych wojsk lądowych tego państwa.

Prawdopodobna modernizacja wszystkich brazylijskich gąsienicowych transporterów piechoty M113 pozwoli na utrzymanie tych pojazdów w linii przez następne 20 lat. Uzupełnią one wprowadzane do służby kołowe transportery opancerzone VBTP-MR Guarani 6x6 / Zdjęcie: MO Brazylii

W przesłanych do Kongresu dokumentach znalazło się zamówienie na pakiety modernizacyjne dla gąsienicowych transporterów opancerzonych M113B oraz 155-mm samobieżnych armatohaubic M109A5. Całkowita wartość obydwu programów wynosi 241 mln USD (732,3 mln zł).

W przypadku transporterów M113, wojska lądowe Brazylii zamierzają zmodernizować 434 pojazdy tego typu do standardu M113A2MK1, lokalnie określanego jako M113BR. To kontynuacja programu zapoczątkowanego pod koniec 2011. BAE Systems otrzymało wówczas zlecenie na modernizację 150 M113B za 41,9 mln USD (127,2 mln zł). Pierwsze unowocześnione wozy odebrano pod koniec zeszłego roku (Pierwsze M113BR odebrane, 2013-12-11).

Przez długi okres czasu zakładano, że modernizacji poddanych zostanie zaledwie 350 brazylijskich M113. Pozostałe wozy miałyby wówczas zostać wycofane z linii i zmagazynowane. Wydawało się, że potwierdzeniem tych planów było ogłoszenie w lutym br. ograniczenia wydatków obronnych państwa (Brazylia zmniejsza budżet obronny, 2014-02-24).

Zmodernizowane armatohaubice M109A5+ uzupełnią w linii m.in. starsze M109A3. Poza pakietami modernizacyjnymi, przesłane do Kongresu dokumenty zawierają też prośby o dostawy części zamiennych i dokumentacji technicznej oraz wsparcie techniczne, logistyczne i szkoleniowe dla użytkownika / Zdjęcie: US Army

Z kolei 40 armatohaubic M109 zostanie zmodernizowanych do standardu M109A5+. Modernizacja ma obejmować m.in. wymianę zespołów napędowych, wprowadzenie układu filtrowentylującego, chroniącego załogę przed szkodliwym działaniem broni masowego rażenia, czy cyfryzację wyposażenia pokładowego, w tym urządzeń dowódcy wozu. O planach tych mówiono już od pewnego czasu (36 M109A5+ dla Brazylii, 2013-08-01).

W oba przedsięwzięcia zaangażuje się BAE Systems. Większość prac zostanie najprawdopodobniej scedowana na lokalnych producentów. Dla przykładu, modernizacja pierwszych 150 transporterów M113BR prowadzona jest w wojskowych zakładach mechanicznych w Kurytybie na południu kraju.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.