Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Indyjski problem

Marynarka wojenna, 16 lipca 2014

Zmiana dowództwa oraz wielotygodniowe dochodzenie nie rozwiązały problemów marynarki wojennej Indii. New Delhi poinformowało o wypadku kolejnego, piętnastego w ciągu roku, okrętu.

Przyjęta do służby w 1990 korweta typu Khukri, INS Kuthar (P46), ma 91,1 m długości i 10,5 m szerokości. Wyporność całkowita wynosi 1350 t. Okręt rozwija prędkość 25 w. Zasięg, przy prędkości marszowej 16 w., to 7400 km. Jednostka brała udział w zeszłorocznych ćwiczeniach morskich JIMEX 2013 (Japan India Maritime Exercise), prowadzonych na wodach Zatoki Bengalskiej / Zdjęcie: MO Indii

Złe warunki pogodowe mogły przyczynić się do wypadku indyjskiej korwety typu Khukri, INS Kuthar (P46), do którego doszło 28 czerwca. Podczas wchodzenia do portu morskiego w Port Blair – stolicy archipelagu wysp Andamanów i Nikobarów – jednostka uszkodziła, najprawdopodobniej zahaczając o dno, jedną ze śrub okrętowych.

Okręt jest już w drodze do portu macierzystego w Visakhapatnam – siedziby wschodniego dowództwa marynarki wojennej Indii, któremu jest podporządkowany. Jednostka stacjonuje w Vizag (potoczne określenie Visakhapatnam) od 1998. Pierwsze 8 lat służby, spędziła jednak podporządkowana zachodniemu dowództwu z siedzibą w Bombaju.

Czerwcowy incydent był 15. z udziałem okrętów marynarki wojennej Indii w ciągu niespełna roku, a dokładnie od czasu sierpniowego wypadku konwencjonalnego okrętu podwodnego typu Sindhughosh (proj. 877EKM), INS Sindhurakshak (S 63). W chwili, gdy ten znajdował się na terenie portu morskiego w Bombaju, na jego pokładzie doszło do eksplozji. Następujący po niej pożar spowodował zatopienie okrętu, wraz z 18 oficerami i marynarzami. Dopiero po 10 miesiącach, spisany już ze stanu floty, okręt udało się wydobyć na powierzchnię. Operacja kosztowała 2 mld INR (101,4 mln zł; Podniesiono wrak indyjskiego OP, 2014-06-09).

Seria wypadków z udziałem indyjskich okrętów zmusiła w lutym br. do rezygnacji ówczesnego dowódcę tego rodzaju sił zbrojnych, admirała Devendrę Kumara Joshi’ego. Wybrany w kwietniu na jego następcę, admirał Robin (Rabimnder) Kumar Dhovan (Dowódca BNS podał się do dymisji, 2014-02-27), jeszcze nie tak dawno przekonywał parlamentarzystów, że marynarka wojenna wyciągnęła wnioski z analizy niedawnych wypadków i wprowadziła odpowiednie zmiany do regulaminu i zasad funkcjonowania załogi na okrętach.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.