Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwsze ofiary pożaru INS Sindhurakshak

Marynarka wojenna, 16 sierpnia 2013

Płetwonurkowie marynarki wojennej Indii wydobyli z pokładu zniszczonego w niedawnym pożarze OP typu Sindhughosh (proj. 877EKM.), INS Sindhurakshak (S 63) pierwsze ciała znajdujących się na jego pokładzie marynarzy.

Pożar i zatopienie INS Sindhurakshak praktycznie wyłącza ten okręt z dalszej służby. Stawia to indyjską marynarkę wojenną w trudnym położeniu, pozostawiając jej zaledwie 15 konwencjonalnych OP, w tym 9 typu Sindhughosh (proj. 877EKM.) i 4 typu Shishumar (niemieckie, Typ 209). W większości są to zużyte i przestarzałe technologicznie konstrukcje. Na zdjęciu widoczna górna część kiosku zatopionego INS Sindhurakshak / Zdjęcie: The Indian Express

Przypomnijmy, że do pożaru, który w konsekwencji doprowadził do zatopienia INS Sindhurakshak doszło w nocy z wtorku na środę (Pożar na pokładzie INS Sindhurakshak, 2013-08-14). Okręt znajdował się wówczas na terenie portu morskiego w Bombaju na wschodzie kraju.

Więszkość członków załogi okrętu zdołała się ewakuować. Wewnątrz OP znajdowała się jednak grupa 18 marynarzy, którzy najprawdopodobniej ponieśli śmierć. W ostatnich godzinach płetwonurkom marynarki wojennej udało się dostać do wnętrza zatopionego INS Sindhurakshak i wydobyć z jego pokładu ciała pierwszych 2 wojskowych. Trwają poszukiwania pozostałych.

Przyczyny wtorkowego wypadku w dalszym ciągu nie są znane. Teza o usterce technicznej jest w ocenie części komentatorów mało prawdopodobna. Zwłaszcza, że w kwietniu br. okręt powrócił do Indii po przejściu remontu i częściowej modernizacji na terenie rosyjskiej stoczni Zwiezdoczka na północy kraju (INS Sindhurakshak w Indiach, 2013-04-30, Testy INS Sindhurakshak, 2012-10-31).

Z tego względu dowództwo marynarki wojennej podejrzewa, że do pożaru na pokładzie OP mogło dojść wskutek zaniedbania procedur bezpieczeństwa przez członków załogi. Naturalnie, nie można też wykluczyć sabotażu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.