Oszacowano koszty wydobycia z dna portu morskiego w Bombaju indyjskiego okrętu podwodnego typu Sindhughosh (proj. 877EKM.), INS Sindhurakshak (S 63). Przedsięwzięcie może kosztować indyjskiego podatnika 3 mld INR (149,3 mln zł).
Za oszacowanie kosztów wydobycia INS Sindhurakshak z dna portu w Bombaju odpowiadała specjalna komisja składająca się z przedstawicieli Bhāratīya Nau Senā (marynarki wojennej Indii). W przesłanym do dowództwa BNS raporcie końcowym znalazła się kwota 3 mld INR (149,3 mln zł), które New Delhi będzie musiało wyłożyć, aby pokryć całe przedsięwzięcie.
Prace komisji trwały dość długo (Miesiąc śledztwa w sprawie zatopienia INS Sindhurakshak, 2013-09-20). Do wypadku z udziałem INS Sindhurakshak, kiedy to eksplodowała część przenoszonych przez OP torped, doszło w połowie sierpnia zeszłego roku (Pożar na pokładzie INS Sindhurakshak, 2013-08-14, Pierwsze ofiary pożaru INS Sindhurakshak, 2013-08-16).
Co ciekawe, oszacowane przez komisję BNS koszty wydobycia INS Sindhurakshak są nieco mniejsze od zakładanych tuż po wypadku. Wówczas mówiło się o konieczności wygospodarowania nawet 76 mln USD (232,7 mln zł) (Ogromne koszty wydobycia INS Sindhurakshak, 2013-09-02).
Poza oszacowaniem kosztów wydobycia uszkodzonego okrętu, komisja BNS zarekomendowała też wybrane, choć niewymienione z nazwy przedsiębiorstwo, które miałoby odpowiadać za całość prac. Wiadomo, że swoje usługi zaoferowały New Delhi aż 3 prywatne podmioty, specjalizujące się w tego typu usługach.
Ostateczny wybór wykonawcy będzie uwarunkowany nie tylko zaproponowaną przez niego ceną, ale także wiarygodnością. New Delhi obawia się bowiem, że podczas wydobywania okrętu z dna portu w Bombaju, narażone na ujawnienie mogłyby zostać szczegóły techniczne budowy i wyposażenia INS Sindhurakshak, co z kolei ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa pozostałych jednostek typu Sindhughosh (proj. 877EKM.), zwłaszcza wobec nasilającej się rywalizacji morskiej z ChRL na wodach Oceanu Indyjskiego (Chińskie OP na Oceanie Indyjskim, 2013-04-08).