Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Miliony za wydobycie INS Sindhurakshak

Marynarka wojenna, 21 stycznia 2014

Oszacowano koszty wydobycia z dna portu morskiego w Bombaju indyjskiego okrętu podwodnego typu Sindhughosh (proj. 877EKM.), INS Sindhurakshak (S 63). Przedsięwzięcie może kosztować indyjskiego podatnika 3 mld INR (149,3 mln zł).

INS Sindhurakshak (S 63) nie jest jedynym OP typu Sindhughosh (proj. 877EKM.), które w ostatnim czasie prześladuje pech. Kilka dni temu INS Sindhughosh (S 55) zderzył się z dnem na terenie tego samego portu w Bombaju. Uszkodzenia okrętu są naturalnie mniejsze niż w przypadku S 63. Niemniej jednak dopiero po jego przetransportowaniu do suchego doku, BNS będzie w stanie ocenić powstałe wskutek zdarzenia uszkodzenia oraz ustalić czas niezbędny do przeprowadzenia naprawy. W chwili obecnej Indie dysponują 8 z 10 wprowadzanych do służby w latach 1980.-2000. jednostkami tego typu / Zdjęcie: MO Indii

Za oszacowanie kosztów wydobycia INS Sindhurakshak z dna portu w Bombaju odpowiadała specjalna komisja składająca się z przedstawicieli Bhāratīya Nau Senā (marynarki wojennej Indii). W przesłanym do dowództwa BNS raporcie końcowym znalazła się kwota 3 mld INR (149,3 mln zł), które New Delhi będzie musiało wyłożyć, aby pokryć całe przedsięwzięcie.

Prace komisji trwały dość długo (Miesiąc śledztwa w sprawie zatopienia INS Sindhurakshak, 2013-09-20). Do wypadku z udziałem INS Sindhurakshak, kiedy to eksplodowała część przenoszonych przez OP torped, doszło w połowie sierpnia zeszłego roku (Pożar na pokładzie INS Sindhurakshak, 2013-08-14, Pierwsze ofiary pożaru INS Sindhurakshak, 2013-08-16).

Co ciekawe, oszacowane przez komisję BNS koszty wydobycia INS Sindhurakshak są nieco mniejsze od zakładanych tuż po wypadku. Wówczas mówiło się o konieczności wygospodarowania nawet 76 mln USD (232,7 mln zł) (Ogromne koszty wydobycia INS Sindhurakshak, 2013-09-02).

Poza oszacowaniem kosztów wydobycia uszkodzonego okrętu, komisja BNS zarekomendowała też wybrane, choć niewymienione z nazwy przedsiębiorstwo, które miałoby odpowiadać za całość prac. Wiadomo, że swoje usługi zaoferowały New Delhi aż 3 prywatne podmioty, specjalizujące się w tego typu usługach.

Ostateczny wybór wykonawcy będzie uwarunkowany nie tylko zaproponowaną przez niego ceną, ale także wiarygodnością. New Delhi obawia się bowiem, że podczas wydobywania okrętu z dna portu w Bombaju, narażone na ujawnienie mogłyby zostać szczegóły techniczne budowy i wyposażenia INS Sindhurakshak, co z kolei ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa pozostałych jednostek typu Sindhughosh (proj. 877EKM.), zwłaszcza wobec nasilającej się rywalizacji morskiej z ChRL na wodach Oceanu Indyjskiego (Chińskie OP na Oceanie Indyjskim, 2013-04-08).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.