Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejna kompromitacja BNS

Marynarka wojenna, 06 lutego 2014

Bhāratīya Nau Senā (marynarka wojenna Indii) zaliczyła kolejną kompromitację. Przed kilkoma dniami uszkodzony został jeden z okrętów desantowych typu Shardul, INS Airavat (L 24).

INS Airavat (L 24) został przyjęty do służby w 2009. Okręt ma 124,8 m długości i 17,5 m szerokości. Wyporność wynosi 5600 t. Rozwija prędkość około 16 w. Może przewozić 500 żołnierzy i 22 wozy bojowe / Zdjęcie: Cruelkev

INS Airavat (INS Airavat w służbie, 2009-05-22) szedł do portu macierzystego w Visakhapatnam, będącego jednocześnie siedzibą wschodniego dowództwa BNS. Z nieznanych przyczyn okręt zahaczył o dno pogłębianego kanału, prowadzącego do portu. Uszkodzeniu uległy elementy układu pędnego okrętu. Po dokonaniu niezbędnych napraw, desantowiec będzie mógł powrócić do służby. Nie to jest jednak najważniejsze w całym wydarzeniu.

Podstawowym problemem jest fakt, iż omawiany wypadek był kolejnym z udziałem okrętu BNS, do którego doszło w ciągu ostatnich kilku tygodni (Kolizja INS Talwar, 2013-12-27). Ich skutkiem było czasowe wyłączenie ze służby kilku jednostek, a także odsunięcie od pełnienia obowiązków dwóch oficerów dowodzących (Indii problem z kapitanami, 2014-01-27).

To z kolei stawia pod znakiem zapytania rzeczywisty potencjał bojowy BNS, zagrożony już nie tylko problemami z modernizacją jej wyposażenia, ale także brakami w wyszkoleniu i przygotowaniu merytorycznym oficerów do służby (Gorzej niż na wojnie, 2013-12-06).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.