Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Podniesiono wrak indyjskiego OP

Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 09 czerwca 2014

W zeszłym tygodniu z dna portu morskiego w Bombaju wydobyto wrak okrętu podwodnego INS Sindhurakshak (S 63).

Symulacja ilustrująca kolejne etapy operacji ponoszenia indyjskiego okrętu podwodnego z dna / Rysunek: Resolve Salvage & Fire

Zatopiony w wyniku eksplozji w przedziale torpedowym, okręt typu Sindhughosh (proj. 877EKM), od niemal roku spoczywał na dnie bazy marynarki wojennej Indii w Bombaju. Zgodnie z porozumieniem zawartym pod koniec stycznia 2014 z amerykańską firmą Resolve Salvage & Fire, częścią Resolve Marine Group, wrak INS Sindhurakshak został w ostatnich dniach wydobyty na powierzchnię. Całe przedsięwzięcie, wliczając w to kilkutygodniowy etap przygotowań, kosztowało 2 mld INR (101,4 mln zł) (Miliony za wydobycie INS Sindhurakshak, 2014-01-21).

Okręt zostanie teraz umieszczony w suchym doku, po czym do badania wraku przystąpią członkowie komisji dochodzeniowej, powołanej przez ministerstwo obrony. Ich zadaniem będzie ostateczne wyjaśnienie przyczyn wypadku, a także ocena zniszczeń i możliwości przywrócenia okrętu do służby.

Wśród przedstawicieli marynarki wojennej dominuje opinia, że INS Sindhurakshak nie da się wyremontować. Zniszczenia powstałe na skutek eksplozji oraz korozja, wynikająca z przebywania okrętu pod wodą przez niemal rok, prawdopodobnie doprowadziły do sytuacji, w której naprawa wraku byłaby, jeżeli nie niemożliwa, to zdecydowanie zbyt kosztowna.

Płonący INS Sindhurakshak na terenie bazy morskiej w Bombaju / Zdjęcie: Marine Insight

W tej sytuacji marynarka wojenna Indii pozostanie z zaledwie siedmioma sprawnymi jednostkami typu Sindhughosh. W dalszym ciągu trwają bowiem naprawy INS Sindhuratna (S59), na pokładzie którego przed kilkoma miesiącami doszło do wypadku, kosztującego zdrowie kilku członków załogi (Dym na pokładzie INS Sindhuratna, 2014-02-26). INS Sindhukirti (S61) od kilku lat przechodzi z kolei remont na terenie portu morskiego w Visakhapatnam.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.