Admirał Devendra Kumar Joshi, dotychczasowy dowódca Bhāratīya Nau Senā (marynarki wojennej Indii) podał się do dymisji. Przyczyną są ostatnie kompromitujące wypadki z udziałem okrętów BNS.
Admirał Joshi podał się do dymisji wczoraj. Ta została szybko przyjęta przez ministra obrony Indii, A.K. Antony’ego, który jednocześnie mianował na jego stanowisko wiceadmirała Robina Dhowana.
Dymisja Joshiego nastąpiła niedługo po tym, gdy indyjskie media obiegła informacja o awarii jednego z konwencjonalnych okrętów podwodnych typu Sindhughosh, INS Sindhuratna (Dym na pokładzie INS Sindhuratna, 2014-02-26). Wydaje się jednak, że incydent zaledwie przelał czarę goryczy. Okręty BNS prześladuje bowiem w ostatnich tygodniach seria kompromitujących wypadków, w wyniku których część z nich została czasowo wyłączona ze służby (Kolejna kompromitacja BNS, 2014-02-06, Indii problem z kapitanami, 2014-01-27). Do jednego z najpoważniejszych doszło z udziałem fregaty typu Talwar, INS Talwar (F40), kiedy ta zderzyła się z trawlerem u zachodnich wybrzeży Indii. W wyniku zdarzenia obrażenia ciała odniosło 4 członków załogi statku, a on sam zatonął (Kolizja INS Talwar, 2013-12-27).
Ostatnia seria wydarzeń stała się przyczyną ostrej krytyki pod adresem adm. Joshiego. Zarzucano mu, że nie potrafił poradzić sobie z problemem spadku dyscypliny wśród marynarzy oraz niewystarczającym przygotowaniem merytorycznym oficerów. Duży wpływ na ten stan rzeczy ma słabe zaplecze infrastrukturalne głównej akademii BNS w Ezhimala w południowym stanie Kerala.