Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Indyjskie Mirage bez części zamiennych

Lotnictwo wojskowe, 22 września 2014

1/4 floty indyjskich Mirage jest uziemiona z powodu braku części zamiennych.

Mimo uziemienia części indyjskich Mirage 2000, nadal realizowany jest proces ich modernizacji / Zdjęcie: MO Indii

Jak donoszą miejscowe media, ok. 1/4 z 49 samolotów Mirage 2000, jakie posiadają Bharatiya Vayu Sena (BVS, wojska lotnicze Indii), jest uziemiona z powodu braku części zamiennych. Powodem takiego stanu rzeczy jest niezdolność urzędników do podpisania odpowiednich kontraktów.

Biurokraci powodują opóźnienia. W efekcie konieczne jest kanibalizowanie samolotów. Z tego powodu niektóre samoloty są uziemione od 2010. Okres przydatności do użycia pewnych części, zwłaszcza awioniki, już się kończy  – mówi jeden z inżynierów, zajmujących się obsługą Mirage 2000.  

Naprawami Mirage 2000 zajmują się warsztaty w bazie Gwalior. Tam także odbywa się proces planowania zakupów i tam składowane są części zamienne.

Co ciekawe, jednocześnie trwa modernizacja indyjskich Mirage, do standardu 2000-5 Mk2 (Oblot zmodernizowanego indyjskiego Mirage 2000H, 2013-10-09). Dwa samoloty zakończyły już próby we Francji i oczekują na wydanie Certyfikatu Typu. Następnie zostaną przekazane Hindusom. Trzeci ma zostać oblatany niebawem. Po nim dwa kolejne Mirage będą modernizowane przez zakłady Hindustan Aeronautics (HAL), z użyciem przyrządów, dostarczonych przez Thalesa.

Początkowo zakładano, że program modernizacji Mirage zajmie Hindusom 7 lat. Obecnie mówi się, że zakłady HAL może opuszczać 10 samolotów rocznie. Jednak w tym celu konieczne jest zmodernizowanie niektórych stanowisk do prób.

Modernizacja hinduskich Mirage odejmuje m. in. zabudowanie radiolokatora RDY-3, zdolnego do wykrywania celów na dystansie ponad 90 km. Dla ich potrzeb zakupiono też 164 zasobniki celownicze Rafael Litening II, których nosicielami mają być również Su-30MKI (Astra odpalony z Su-30MKI, 2014-05-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra