Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Rynek biznesjetów powoli odżywa

Lotnictwo cywilne, 27 października 2014

Honeywell opublikował prognozę rynku samolotów odrzutowych klasy biznes na najbliższą dekadę.

Użytkownicy wciąż najchętniej kupują duże odrzutowce klasy biznes. W przyszłym roku na rynku pojawi się kilka nowych modeli, m. in. Cessna Citation Latitude / Zdjęcie: Cessna Aircraft

Opublikowana przez przedsiębiorstwo Honeywell Aerospace prognoza zakłada, że w ciągu najbliższej dekady na całym świecie dostarczonych zostanie 9450 samolotów odrzutowych klasy biznes. Ich łączna wartość to 280 mld USD (935 mld zł).

46% dostaw stanowić będą duże samoloty, których wartość stanowić będzie aż 75% w/w kwoty. Popularność zawdzięczają wygodnym kabinom, dużemu zasięgowi i możliwościom, jakie zapewnia nowoczesna awionika (Rekordowe przeloty Citation X+, 2014-10-21, Gulfstream prezentuje dwa nowe biznesjety, 2014-10-15, Falcon 8X już gotowy, 2014-07-23). Natomiast proporcje zakupionych odrzutowców średnich i małych będą niemal jednakowe – 28% i 26% (Pierwszy Legacy 500 trafił do użytkownika, 2014-10-13). Jednak te pierwsze będą niemal dwukrotnie droższe.

Bieżący rok zamknie się liczbą 650-675 dostarczonych odrzutowców klasy biznes. Jest to kilkuprocentowy wzrost w porównaniu z 2013 (Prognoza rynku biznesjetów, 2013-10-22). Niestety, 2015 nie będzie jeszcze rokiem gwałtownego skoku, mimo wprowadzenia na rynek kilku nowych modeli. Co ciekawe, w dekadzie 2014-2024 nie zostanie osiągnięty rekordowy poziom dostaw, jaki odnotowano w 2008.

Największe zapotrzebowanie na nowe biznesjety zgłaszają użytkownicy z Ameryki Pn. – aż 59% ogólnej liczby prognozowanych dostaw. Nota bene jest to 2-% spadek w porównaniu z 2013.  Dużym graczem na rynku będą kraje z tzw. grupy BRIC (Brazylia, Rosja, Indie i ChRL). W ciągu najbliższych 2 lat mają one nabyć aż 45% nowych odrzutowców klasy biznes.

Dzięki rozwojowi Brazylii region Ameryki Pd. będzie miał aż 17% rynku w najbliższej dekadzie, czyli o 1% mniej niż Europa. Tradycyjnie już najmniej nowych biznesjetów – po 3% ogólnej liczby – kupią operatorzy z Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Azji-Pacyfiku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.