Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Euronaval 2014: Pokładowa wersja bsl Tanan

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, 29 października 2014

Airbus Defence and Space i DCNS podpisały porozumienie w sprawie opracowania pokładowej wersji bezzałogowego statku latającego Tanan.

Tanan ma operować z pokładów okrętów, przy wietrze o prędkości nieprzekraczającej 15 m/s / Zdjęcie: Airbus Defence and Space

Wczoraj, podczas wystawy Euronaval, odbywającej się w Paryżu, przedsiębiorstwa Airbus Defence and Space i DCNS zawarły porozumienie o wspólnym rozwoju bezzałogowego śmigłowca Tanan. W ramach projektu zostanie on zintegrowany z systemem zarządzania walką. Czujniki zabudowane na pokładzie Tanana będą przekazywał zgormadzone dane do poszczególnych systemów okrętu, zwiększając w ten sposób świadomość sytuacyjną.

Prace rozwojowe, prowadzone wspólnie przez obydwa przedsiębiorstwa, obejmą projekt pokładu i hangaru, w jakie musi być wyposażona jednostka pływająca, system lądowania i kotwiczenia śmigłowca, oraz zintegrowany system wsparcia logistycznego. Airbus Defence and Space odpowiadać będzie za opracowanie wyposażenia rozpoznawczego Tanana, łacza informacyjnego i stacji kierowania. DCNS zajmie się natomiast integracją bsl z okrętem i jego systemami bojowymi, czyli projektem i produkcją odpowiednich modułów sterowania oraz ich zamontowaniem na okręcie i opracowaniem procedur operowania.

Maksymalna masa do startu Tanana wynosić ma 350 kg, co ma umożliwić mu przenoszenie wyposażenia obserwacyjnego o masie 80 kg. Napęd śmigłowca stanowi silnik wysokoprężny, umożliwiający mu rozwinięcie prędkości 150 km/h. Obliczeniowa długotrwałość lotu Tanana wynosi ponad 8 h, a zasięg – 180 km.

W założeniu Tanan, przeznaczony do działań podczas konfliktów asymetrycznych i o dużej intensywności, ma rywalizować na rynku z dwiema podobnymi konstrukcjami – Skeldarem szwedzkiego Saaba (Skeldar nie spełnia oczekiwań, 2014-02-05) i Camcopterem S-100, produkowanym przez Schiebela z Austrii (Pierwszy lot S-100 nad Ukrainą, 2014-10-24). Producent deklaruje, że jeszcze w br. zdobędzie pierwsze zamówienia na nowy bezzałogowiec.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.