Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Trzy oferty dla W. Brytanii

Lotnictwo wojskowe, 27 listopada 2014

W przetargu na szkolenie śmigłowcowe dla sił zbrojnych Jej Królewskiej Mości startują Airbus Helicopters UK, Cobham i Elbit Systems.

Nowe śmigłowce szkolne zastąpią m.in. widoczne na zdjęciu Squirrel HT1 / Zdjęcie: MO W. Brytanii

W konkursie na szkolenie śmigłowcowe w ramach Military Flight Training System, zarządzanego przez konsorcjum Ascent, udział biorą 3 oferenci. Według tygodnika Flight każdy z nich proponuje inny typ wiropłata.

Brytyjskie czasopismo twierdzi, że Airbus Helicopters zaoferuje EC135 (Certyfikat EASA dla EC135 T3/P3, 2014-10-21) lub EC145 (Tajlandia kupuje EC645 T2 i EC725, 2014-10-23). Cobham ma oprzeć się na wiropłacie produkcji konsorcjum AgustaWestland – najprawdopodobniej AW109 Trekker (Heli-Expo 2014: Premiera AW109 Trekker, 2014-02-26). Natomiast oferta Elbitu to Bell Helicopter 407 (4 Belle 407GX dla CareFlite, 2013-07-04).

Przedstawiciele Ascent nie komentują tych spekulacji, dodając, że siły zbrojne nie mają preferencji, jeżeli chodzi o liczbę silników, czy podwozie nowego śmigłowca. Wiadomo tylko, że są to konstrukcje nowe, wyposażone w awionikę glass cockpit. Na razie nie wiadomo, jaka liczba wiropłatów jest brana pod uwagę. Zostanie to sprecyzowane dopiero po dokonaniu wyboru wiropłata i określeniu, jaka liczba godzin lotu będzie wymagana przez wojsko.

Zawarcie kontraktu planowane jest na początku 2016. Szkolenie z użyciem nowych śmigłowców ma rozpocząć się w kwietniu 2018, w bazie RAF Shawbury. Zastąpią one w służbie eksploatowane obecnie 24 Airbus Helicopters AS350 Squirrel HT1 i 11 Bell 412 Griffin HT2.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.