Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Airbus przekroczył plan

Lotnictwo cywilne, 13 stycznia 2015

Europejski producent przekazał użytkownikom w ub. r. 629 samolotów.

Jednym z najważniejszych wydarzeń ubiegłego roku dla Airbusa było przekazanie pierwszego seryjnego A350 liniom Qatar Airways / Zdjęcie: Airbus

Dziś szefowie Airbusa podali do publicznej wiadomości wyniki, jakie osiągnięto w 2014. Dostawa 629 dużych samolotów komunikacyjnych oznacza przekroczenie zakładanych wcześniej planów i przekroczenie osiągnięcia z 2013. Jest jednak mniej, niż w tym samym czasie przekazał odbiorcom Boeing (Rekordowy rok Boeinga , 2015-01-07).

W ub. r. linie lotnicze odebrały 490 samolotów wąskokadłubowych z rodziny A320, 108 A330, 30 największych samolotów komunikacyjnych świata A380 i pierwszego A350 XWB.
Koncern z Tuluzy zdobył w 2014 zamówienia na 1456 nowych samolotów – 1321 wąskokadłubowych i 135 szerokokadłubowych. Złożyło je 67 przewoźników, z czego 14 – po raz pierwszy. W efekcie europejskie przedsiębiorstwo może pochwalić się zamówieniami na 6386 samolotów, których łączna wartość to 919,3 mld USD (3,33 bln zł). Tu z kolei Airbus ma przewagę nad Boeingiem, o niemal 600 samolotów.

Do najważniejszych wydarzeń ub. r. Airbus zalicza oblot A320neo (Próby A320neo, 2014-09-26) i dostarczenie pierwszego A350 (Pierwszy A350 dla Qatar Airways, 2014-12-22). Na uwagę zasługuje też zdobycie 120 zamówień na A330neo w ciągu pół roku od rozpoczęcia programu (AirAsia X zamawiają 55 A300neo, 2014-12-15).

Jednocześnie europejski koncern podał też nowe ceny katalogowe swoich produktów, które mają obowiązywać w br. W porównaniu z 2014 wzrosły one średnio o 3,27% (Nowe ceny katalogowe Airbusów, 2014-01-14).

Najmniejszy A318 kosztować ma 74,3 mln USD (269 mln zł), A319 – 88,6 mln USD (321mln zł), A320 – 97,0 mln USD (351 mln zł), a A321 – 113,7 mln USD (412 mln zł). Samoloty wąskokadłubowe z rodziny neo, czyli A319neo, A320neo i A321neo kosztują odpowiednio 97,5 mln USD (353 mln zł), 106,2 mln USD (385 mln zł) i 124,4 mln USD (451 mln zł).

Natomiast cena szerokokadłubowego A330-200 to 229,0 mln USD (829 mln zł), A330-800neo – 249,6 mln USD (904 mln zł), towarowego A330-200F – 232,2 mln USD (841 mln zł), A330-300 – 253,7 mln USD (919 mln zł), a A330-900neo – 284,6 mln USD (1,03 mld zł).

Koszt jednostkowy samolotów z rodziny A350 wynosi w przypadku A350-800 – 269,5 mln USD (976 mln zł), A350-900 – 304,8 mln USD (1,10 mld zł) i A350-1000 –  351,9 mln USD (1,28 mld zł). Za A380-800 zapłacić trzeba 428,0 mln USD (1,55 mld zł).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.