Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dwa certyfikaty Leap-1A

Lotnictwo cywilne, 23 listopada 2015

CFM International otrzymało Certyfikaty Typu dla silnika Leap-1A od EASA i FAA.

Leap-1A jest pierwszym w historii silnikiem lotniczym, który otrzymał jednocześnie dwa Certyfikaty Typu / Zdjęcie: Philippe Stroppa, Snecma

W piątek spółka CFM International, będąca joint-venture Snecma (Safran) z Francji i General Electric z USA, otrzymała jednocześnie Certyfikaty Typu od Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i Federalnej Agencji Lotniczej (FAA) dla silnika Leap-1A. Jest to pierwsze tego rodzaju osiągnięcie w historii lotnictwa. Dotychczas opierano się na zasadzie wzajemnej uznaniowości certyfikatów, tzn. jeżeli jedna z władz wydała odpowiedni dokument, druga uznawała jego ważność, niekiedy domagając się dodatkowych wyjaśnień lub prób.

Leap-1A przeznaczony jest dla samolotów wąskokadłubowych Airbusa z rodziny A320neo. Oblot pierwszego A320neo napędzanego Leap-1A odbył się pół roku temu (Oblot A320neo z silnikami Leap-1A, 2015-05-19). Drugi dołączył do niego we wrześniu. Dotychczas obydwa A320neo z silnikami Leap-1A wylatały ponad 360 h w trakcie ponad 140 lotów.

Linie lotnicze zamówiły silniki Leap-1A dla 1327 samolotów z rodziny A320neo (36 Airbusów dla easyJet, 2015-11-18). Łącznie producent zdobył zamówienia na 9660 silników Leap-1. Rodzina napędów tego typu obejmuje także Leap-1B przeznaczone dla Boeingów 737 Max (Próby w locie silnika Leap-1B, 2015-05-08) i Leap-1C dla Comac C919 (Prezentacja C919, 2015-11-02).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.