USAF i USMC przeprowadziły próby tankowania samolotu uderzeniowego Harrier przez KC-46A Pegasus.
1 marca w przestrzeni powietrznej nad stanem Waszyngton przeprowadzono próby pobierania paliwa przez samolot uderzeniowy AV-8B Harrier II ze składu US Marine Corps (Plany przezbrojenia USMC w F-35B, 2015-08-14). Naftę, za pośrednictwem przewodu elastycznego, podawał mu wielozadaniowy samolot transportowo-tankujący KC-46A Pegasus, którego załogę stanowili piloci i inżynierowie US Air Force i Boeinga.
Paliwo przetaczano do zbiorników Harriera za pomocą sondy zabudowanej w jego kadłubie i przewodu elastycznego, wysuwanego z zasobnika umieszczonego pod skrzydłem Pegasusa. Jest to standardowy sposób tankowania samolotów w powietrzu, stosowany przez lotników USMC, który umożliwia podanie 1515 l nafty na minutę.
Producent ani siły zbrojne nie podały na jakiej wysokości przeprowadzono operację przetaczania paliwa, ani też jak długo trwały próby. Tankowanie Harriera to kolejny etap badania zdolności KC-46A, niezbędny do zakończenia jego certyfikacji. Poprzednio zrealizowano analogiczne próby z udziałem F-16 i F/A-18 (Hornet tankuje z Pegasusa, 2016-02-15).