Dowództwo amerykańskiego korpusu piechoty morskiej (USMC) zamierza zwiększyć możliwości bojowe pionowzlotów AV-8B Harrier II. Samoloty te mają pozostać w służbie do ok. 2030.
Dowództwo USMC i Boeing, który produkował Harriery na licencji dla potrzeb rodzimych sił zbrojnych, rozważają obecnie możliwość unowocześnienia samolotów tego typu. Najpilniejszą kwestią jest przystosowanie AV-8B do przesyłania danych za pomocą protokołu Link 16 i innych łączy informacyjnych.
W przyszłości możliwe jest rozszerzenie arsenału Harrierów o pociski powietrze-powietrze średniego zasięgu Raytheon AIM-120 AMRAAM oraz wyposażenie pilotów w nahełmowe wskaźniki celownicze. Rozważana jest także modernizacja radaru pokładowego Raytheon APG-65.
Początkowo dowództwo USMC zamierzało wycofać AV-8B ze służby w 2015, ale problemy z F-35B, które miały być ich następcami (Pionowy start F-35B, 2013-05-13, F-35B wznawiają loty, 2013-02-14, F-35 pełen wad, 2013-01-15, Pierwsza eskadra F-35 już jutro, 2012-11-19), spowodowały, że będą one eksploatowane znacznie dłużej. Na decyzję o pozostawienie Harrierów w służbie wpłynął także fakt pozyskania źródła części zamiennych w postaci samolotów odkupionych od Brytyjczyków (Harriery tylko na części, 2011-11-25).