Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kompletowanie napędu P-17A

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 14 grudnia 2016

Nowoczesne indyjskie fregaty rakietowe proj. P-17A zostaną wyposażone w turbiny gazowe LM2500.

Turbiny gazowe GE LM2500 napędzają ponad 400 okrętów we flotach 33 państw / Zdjęcie: GE Marine Solutions

Każda z serii 7 nowoczesnych indyjskich fregat rakietowych proj. P-17A zostanie wyposażona w 2 turbiny gazowe LM2500 o mocy  od General Electric Marine Solutions. Produkcja zestawów będzie prowadzona na licencji w zakładach Hindustan Aeronautics Ltd. zlokalizowanych w Bengaluru na terenie południowo-zachodniego stanu Karnataka.

Dotąd zakłady w Bengaluru wyprodukowały 11 turbin gazowych LM2500. Sześć z nich służy do napędzania 3 fregat rakietowych typu Shivalik (proj. P-17). Kolejne 4 zamontowano na pokładzie wciąż budowanego lotniskowca INS Vikrant (INS Vikrant w 2018?, 2016-09-15).

Budowa fregat rakietowych proj. P-17A rozpocznie się w 2017. Cztery okręty powstaną w stoczni Mazagon Dock Ltd. (MDL) z Bombaju, a kolejne 3 dostarczy Garden Reach Shipbuilders & Engineers z Kalkuty (Gigantyczne zlecenie dla GRSE, 2015-04-28). Jednostki będą napędzane wspomnianymi turbinami gazowymi LM2500, a także silnikami diesla MAN 12V28/33D STC o mocy 6000 kW każdy (Silniki MAN-a dla indyjskich fregat, 2016-05-18). 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.