Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Oblot A330-900neo

Lotnictwo cywilne, 19 października 2017

Pierwszy Airbus A300-900neo (nr ser. MSN1795), napędzany nowymi silnikami turbowentylatorowymi Rolls-Royce Trent 7000, wystartował do inauguracyjnego lotu 19 października o 9:57 z lotniska Tuluza- Blagnac. Jego załogę stanowili piloci doświadczalni Thierry Bourges i Thomas Wilhelm oraz inżynier prób w locie Alain Pourchet. Oprócz nich na pokładzie znajdowali się także 3 inni inżynierowie prób w locie – Jean-Philippe Cottet, Emiliano Requena Esteban i Gert Wunderlich.

Pierwsze seryjne A330-900neo mają wejść do eksploatacji w połowie 2018 / Zdjęcie: Airbus

Po lądowaniu A330-900neo, które miało miejsce o 14:10, także w Tuluzie, prezes Airbus Commercial Aircraft Fabrice Brégier stwierdził: Dzisiejszy pierwszy lot A330neo oznacza kolejny krok milowy na drodze ciągłej innowacji Airbusa. Moje gratulacje i podziękowania kieruję do wszystkich, którzy przyczynili się do tego, że dzisiejszy lot był możliwy, a także do naszych klientów, którzy wybrać ten samolot, aby zapewnić sobie przewagę na rynku. Czekamy na udane próby w locie i rozpoczęcie eksploatacji A330neo w 2018.

Oblatany dziś A330-900neo jest pierwszym z 2 samolotów tego typu, które wezmą udział w procesie certyfikacyjnym. Drugi A330-900neo (MSN 1813) ma wzbić się w powietrze w następnym miesiącu. Samoloty wylatają 1100 h (odpowiednio 600 i 500) podczas prób w locie, które mają zakończyć się uzyskaniem Certyfikatów Typu EASA i FAA w połowie 2018. Przed zakończeniem testów dołączy do nich także pierwszy seryjny A330-900neo (MSN1819), przeznaczony dla TAP Portugal, wyposażony w kompletną kabinę pasażerską Airspace (TAP będą pierwszym użytkownikiem A330neo, 2016-04-07).

Próby certyfikacyjne jedynego przedseryjnego A330-800neo (MSN1888) zajmą 300 h. Samolot ten ma zostać oblatany i uzyskać Certyfikaty Typu władz lotniczych UE i USA w 2019.

Produkcja seryjna A330neo odbywać się będzie w zakładach w Tuluzie. Co miesiąc hale opuszczać ma 6 samolotów tej rodziny. A330neo różni się od protoplasty – A330ceo – rozpiętością skrzydeł zwiększoną do 64 m i nowymi końcówkami skrzydeł (Sharkletami). W konfiguracji trzyklasowej A330-900 ma pomieścić 287 pasażerów, a A330-800 – 257. Dotychczas 12 towarzystw zamówiło 212 samolotów z rodziny A330neo (Postępy w produkcji A330-800, 2017-10-09, Azul zamawiają A330-900neo, 2017-09-22, Airbus wprowadza ACJ330neo, 2017-05-22).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.