Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

ILA2018: Airbus i Dassault łączą siły

Imprezy branżowe, Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 25 kwietnia 2018

Przedsiębiorstwa Airbus i Dassault Aviation postanowiły połączyć siły w celu rozwoju i produkcji europejskiego wielozadaniowego samolotu bojowego przyszłości (Future Combat Air System, FCAS), który ma być uzupełnieniem i docelowo  następcą obecnie eksploatowanych samolotów Eurofighter i Rafale w l. 2035-2040.

Dirk Hoke, prezes Airbus Defence and Space (z prawej) i Eric Trappier, prezes i dyrektor generalny Dassault Aviation po podpisaniu umowy w sprawie wspólnego opracowania FCAS / Zdjęcie: Airbus

Umowę sygnowali podczas trwającej właśnie w Berlinie wystawy ILA Dirk Hoke, prezes Airbus Defence and Space i Eric Trappier, prezes i dyrektor generalny Dassault Aviation.

Nigdy wcześniej Europa nie była bardziej zdeterminowana, aby chronić i wspierać swoją autonomię polityczną i przemysłową i suwerenność w sektorze obronnym. Airbus i Dassault Aviation mają odpowiednią wiedzę fachową do kierowania projektem FCAS. Oba przedsiębiorstwa wspólnie realizują już projekt nowego bezzałogowca klasy MALE - powiedział Dirk Hoke.

FCAS będzie kolejnym etapem tej udanej współpracy […] . Harmonogram jest napięty, więc musimy natychmiast przystąpić do pracy, określając wspólnie, w jaki sposób najlepiej sprostać wymaganiom i terminom ustalonym przez obydwa kraje, dlatego tak ważne jest, aby Francja i Niemcy przeprowadzają w tym roku wstępne wspólne badanie, aby sprostać temu zadaniu - dodał Dirk Hoke.

Jesteśmy przekonani, że wdrażając wspólną wiedzę, Dassault i Airbus mogą najlepiej sprostać wymaganiom operacyjnym wojsk lotniczych dotyczącym rozwoju tego niezwykle ważnego  europejskiego programu. Obie strony zamierzają współpracować w sposób najbardziej pragmatyczny i skuteczny. Nasza wspólna mapa drogowa zawierać będzie propozycje opracowania demonstratorów FCAS w 2025 - powiedział Eric Trappier.

Uważam, że suwerenność i autonomia strategiczna Europy może być i będzie zapewniona wyłącznie dzięki niezależnym europejskim rozwiązaniom. Wizja FCAS, jaką określiły Airbus i Dassault Aviation to ważny sygnał dla Europy. Program FCAS wzmocni polityczne i wojskowe więzi między narodami Europy i ożywi ich przemysł lotniczy - podkreślił Eric Trappier.

FCAS ma być systemem systemów łączącym szeroką gamę elementów działających wspólnie, w tym wielozadaniowy samolot bojowy nowej generacji i bezzałogowy statek latający klasy MALE z istniejącą flotą samolotów bojowych (które nadal będą eksploatowane po 2040) oraz przyszłymi pociskami samosterującymi i rojami bezzałogowców (ILA 2018: Eurofighter - najlepszy wybór dla Niemiec, 2018-04-25, Francusko-niemiecka współpraca obronna, 2018-04-09).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.