Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Indie poszukują samolotów pokładowych

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 27 stycznia 2017

Resort obrony Indii opublikował zapytanie o informację w sprawie nowych pokładowych wielozadaniowych samolotów bojowych.

Indie chcą zakupić 57 wielozadaniowych samolotów pokładowych, które mają operować z 2 nowych lotniskowców. Jednym z nich będzie widoczny na zdjęciu INS Vikrant / Zdjęcie: MO Indii

Bhāratīya Nau Senā (marynarka wojenna Indii) zamierza pozyskać 57 nowych pokładowych wielozadaniowych samolotów bojowych. Docelowo mają one operować z 2 nowych lotniskowców, budowanych przez rodzimy przemysł. Pierwszy z nich, INS Vikrant, jest wyposażony w pokład z tzw. skocznią. Konfiguracja drugiego, INS Vishal, nie została jeszcze ostatecznie ustalona (INS Vishal z siłownią atomową, 2015-07-19).

Dowództwo BNS wymaga, aby nowe samoloty były zdolne do wykonywania zadań obrony powietrznej, uderzeniowych, rozpoznawczych i walki elektronicznej, niezależnie od pory doby i warunków atmosferycznych. Mają też być przystosowane do podawania paliwa innym samolotom tego samego typu, ze zbiorników podwieszonych pod kadłubem.

Nowe samoloty BNS mają mieć zdolność wykonywania różnych zadań bojowych podczas jednej misji, przenoszenia różnych rodzajów uzbrojenia (powietrze-powietrze i powietrze-powierzchnia) i odpalania ich z wysokości ponad 12 km. W podstawowej konfiguracji bojowej samolot ma przenosić 75% masy paliwa, 100% pocisków do działka, 4 kierowane pociski rakietowe powietrze-powietrze dalekiego zasięgu i 2 kpr p-p bliskiego zasięgu.

Pod uwagę bierze się przystosowanie samolotów do przenoszenia uzbrojenia i wyposażenia ich w awionikę produkcji indyjskiej, rosyjskiej i zachodniej. Co ciekawe, Hindusi zapytują o możliwość ich operowania zarówno z lotniskowców wyposażonych w skocznię, jak i katapulty (parowe i elektromagnetyczne) i liny hamujące, a także możliwość wykonania lądowania na pokładzie INS Vikramaditya (Pękające liny Kuźniecowa, 2016-12-05).

Rząd w New Delhi jest zainteresowany możliwością produkcji licencyjnej nowych samolotów pokładowych i pozyskania technologii od oferentów, w tym kodów źródłowych w celu wykonywania samodzielnych modernizacji w przyszłości. Zainteresowane podmioty mogą składać dokumenty do 24 maja. Następnie zakwalifikowani producenci otrzymają zapytania ofertowe. Dostawy samolotów mają zacząć się w ciągu 3 lat od podpisania ostatecznego kontraktu i zakończyć po następnych 3 latach.

Najprawdopodobniej udział w konkursie wezmą 3 konstrukcje: amerykański Boeing F/A-18E/F Super Hornet (Super Hornety zrzucają mikro-bsl , 2017-01-10, Kanada wybrała przejściowe Super Hornety , 2016-11-24), francuski Dassault Rafale M (Skuteczna misja francuskich Rafale, 2017-01-23) i rosyjski RSK MiG-29K (Przyczyny wypadku MiG-29KUBR, 2016-11-22). Ten ostatni typ wchodzi w skład grupy lotniczej INS Vikramaditya.

Ogłoszenie przetargu na nowe samoloty pokładowe jest gwoździem do trumny morskiej wersji rodzimego LCA Tejas. Według producenta jego dopracowany prototyp miał zostać oblatany ok. 2020 (Tejas za ciężki na lotniskowce, 2016-12-03).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.