Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Tejas za ciężki na lotniskowce

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, 03 grudnia 2016

Dowództwo marynarki wojennej Indii wykluczyło możliwość stacjonowania myśliwców Tejas na lotniskowcach.

Według dowództwa BVS Tejas ma zbyt dużą masę, aby móc stacjonować na rodzimych lotniskowcach… / Zdjęcie: HAL

Cytowany przez Hindustan Times adm. Sunil Lanba, szef sztabu Bhāratīya Nau Senā (marynarki wojennej Indii) wykluczył możliwość stacjonowania rodzimych myśliwców HAL Tejas na lotniskowcach, ponieważ nie spełniają one wymagań, zwłaszcza dotyczących masy (Tejas zakończył pierwsze próby w INS Hansa , 2016-05-17).

Musimy wprowadzić do służby nasze lotniskowce w odpowiednim czasie. [Jako samoloty pokładowe] mamy MiG-29K, które operują z INS Vikramaditya i będą operować z INS Vikrant – mówi adm. Lanba. – Mieliśmy nadzieję, że będą z nich operować także HAL Tejas. Niestety, Tejas nie jest zdolny do spełnienia wymagań [stawianych samolotom pokładowym]. Dlatego też szukamy alternatywnych samolotów, które mogłyby operować z w/w lotniskowców – dodaje szef sztabu BNS (Problemy z INS Vikramaditya, 2016-07-08).

Obecnie BNS zajmuje się określeniem, jakie typy samolotów pokładowych spełniają stawiane przez nią wymagania. – Jeżeli popatrzymy na rynek nie ma zbyt wielu opcji, a my potrzebujemy tych samolotów w ciągu następnych 5-6 lat – podkreśla adm. Lanba. Jednym z rozwiązań branych pod uwagę jest użycie bezzałogowych statków latających.

Oświadczenie adm. Lamby jest wielce interesujące, jeżeli weźmie się pod uwagę, że maksymalna masa startowa Tejasa wynosi 13 500 kg, a MiGa-29K – 24 500 kg. Potencjalni zastępcy Tejasa także są od niego ciężsi – Rafale M ma maksymalną masę startową także wynoszącą 24 500 kg, a Sea Gripen (obliczeniową) – 16 500 kg (Indie w końcu kupiły Rafale, 2016-09-23).

Być może słowa szefa sztabu BNS mają na celu wymuszenie na HAL zintensyfikowania prac nad pokładowym Tejasem. W tym samym wywiadzie twierdzi on, że marynarka wciąż zachęca rodzimą DRDO do rozwoju morskiego Tejasa


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.