Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kanada wybrała przejściowe Super Hornety

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 24 listopada 2016

Rząd w Ottawie postanowił zakupić samoloty wielozadaniowe F/A-18E/F. Jest to rozwiązanie przejściowe, do czasu ogłoszenia przetargu na następcę CF-188.

Zakup Super Hornetów przez Kanadę to kolejny w ostatnich tygodniach sukces komercyjny Boeinga / Zdjęcie: US Navy

Poszukujący od lat następców starzejących się samolotów wielozadaniowych CF-188 Hornet, eksploatowanych przez Royal Canadian Air Force (RCAF, królewskich wojsk lotniczych Kanady), rząd w Ottawie postanowił po raz kolejny odłożyć termin rozpoczęcia przetargu. Otwarty konkurs rozpocznie się na początku przyszłego roku, po zakończeniu przeglądu polityki obronnej przez gabinet Justine’a Trudeau.

Władze w Ottawie zakładają, że realizacja przedsięwzięcia zajmie 5 lat. Nowe samoloty mają osiągnąć całkowitą zdolność operacyjną pod koniec lat 2020. –  Chcemy zapewnić, że przetarg będzie otwarty i konkurencyjny. Zamówienia sprzętu wojskowego są złożone. Nie chcemy iść na skróty i upraszczać konkursu – powiedziała minister usług i zamówień publicznych Judy Foote.

Minister obrony narodowej Harjit Singh Sajjan stwierdził, że ze względu na rezygnację rządu kierowanego przez Stephena Harpera z zakupu nowych samolotów wielozadaniowych i niemożność realizacji zobowiązań dotyczących NORAD i NATO, konieczne jest zaradzenie luce w zdolnościach RCAF. W związku z tym kanadyjscy politycy zdecydowali, że jako rozwiązanie przejściowe zostanie zakupionych 18 Boeingów F/A-18E/F Super Hornet.

Negocjacje dotyczące ich ceny, wyposażenia i terminów dostaw rozpoczną się natychmiast. Ottawa chce, aby Super Hornety zostały dostarczone w konfiguracji zapewniającej interoperacyjność z innymi wojskami lotniczymi Sojuszu. To kolejny w ostatnich tygodniach sukces koncernu z Seattle (Arabowie kupują samoloty wielozadaniowe, 2016-11-18).

Jednocześnie Kanadyjczycy wystosowali uspokajający komunikat do Lockheed Martina, że nadal będą zaangażowani w program F-35A Lightning II (F-35A USAF wznawiają loty, 2016-11-03, Kanada wybierze amerykański samolot?, 2014-09-05). Samolot ten jest jednym z potencjalnych następców CF-188 używanych przez RCAF. Inni kandydaci to Boeing F/A-18EF Super Hornet, Dassault Rafale, Eurofighter Typhoon i Saab Gripen (Pierwsza edycja Invincible Shield, 2016-11-10, Wskaźniki nahełmowe dla szwedzkich pilotów , 2016-11-07, Próby Rafale z TALIOS-em, 2016-10-19).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.