Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Blue Air w Polsce

Lotnictwo cywilne, 17 grudnia 2018

16 grudnia rumuńskie niskokosztowe line Blue Air zainaugurowały loty na trasie Kraków – Turyn. Jest to pierwsza polska trasa tego przewoźnika. Pierwszy samolot z Turynu wylądował w Krakowie 16 grudnia o godzinie 13:55. Pasażerowie rejsu otrzymali od MPL im. Jana Pawła II Kraków-Balice małopolskie czerwone korale i mapki Krakowa. Przed wylotem odrzutowca w rejs powrotny okolicznościową wstęgę przecięli prezes zarządu MPL im. Jana Pawła II Kraków-Balice Radosław Włoszek, załoga inauguracyjnego rejsu i przedstawiciel spółki handlingowej Welcome Airport Services. Pasażerowie zostali poczęstowani tradycyjnym włoskim tiramisu, a załoga samolotu – specjalnym tortem.

Pierwszy lot z Turynu do Krakowa został wykonany przez Boeinga 737-500 o rejestracji YR-AME / Zdjęcia: MPL im. Jana Pawła II Kraków-Balice, Marcin Sigmund

Rejsy na trasie Kraków – Turyn będą wykonywane we środy, piątki i niedziele przez Boeingi 737-500, skonfigurowane do przewozu 120 pasażerów. Starty z Turynu zaplanowane są na 12:20, a lądowania w Krakowie mają się odbywać o 14:20. Loty powrotne mają startować o 15:05 i lądować we Włoszech po 2 godzinach.

Dzisiejsza inauguracja to efekt konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju połączeń lotniczych z Krakowa. Cieszy nas, że Blue Air rozpoczyna swoją działalność w Polsce właśnie na krakowskim lotnisku, zwłaszcza że Kraków Turyn to połączenie długo oczekiwane przez Krakowian i Małopolan. Stolica Piemontu Turyn urzeka bliskością gór i wspaniałych zabytków. Jestem pewien, że loty prosto z Krakowa do Turynu znacząco wpłyną na jeszcze lepszą współpracę turystyczną i biznesową Małopolski z Piemontem – powiedział prezes zarządu MPL im. Jana Pawła II Kraków-Balice Radosław Włoszek. Linie Blue Air oferują z Krakowa nie tylko bezpośrednie rejsy do Turynu, ale także łączone loty z przesiadką w tym mieście do Londynu, Bari, Neapolu i Katanii.

Jesteśmy zachwyceni mogąc dzisiaj zainaugurować pierwszy lot z Turynu do Krakowa. Oferując trzy loty tygodniowo zapewnimy pasażerom podróżującym biznesowo i turystycznie z Włoch do Krakowa, atrakcyjne całoroczne połączenie. Jednocześnie nie możemy się doczekać, by pasażerowie lecący z Krakowa do Włoch mogli również skorzystać z dalszych połączeń, takich jak Bukareszt, Paryż, Lizbona, Londyn, czy inne atrakcyjne kierunki. Jest wiele powodów, by zatrzymać się w Turynie, wspaniałym, ekscytującym mieście, idealnym na weekendowy wyjazd – powiedział dyrektor handlowy Blue Air Tudor Constantinescu

Rumuńskie niskokosztowe linie Blue Air zostały założone w 2004 i obecnie oferują ponad 100 bezpośrednich połączeń do Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Grecji, Irlandii, Włoch, Izraela, Norwegii, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Rumunii, Hiszpanii i Szwecji i na Cypr. Przewoźnik ten wykonuje loty z 9 baz operacyjnych w Alghero, Bukareszcie, Bacău, Klużu-Napoce, Konstancy, Jassach, Larnace, Liverpoolu i w Turynie.

Blue Air mają certyfikat IOSA (IATA Operational Safety Assessment) i są członkiem IATA. Aktualnie flota linii składa się z 26 samolotów, w tym 2 Boeingów 737-300, 2 Boeingów 737-400, 6 Boeingów 737-500, jednego 737-700 i 15 Boeingów 737-800. W przyszłym roku mają rozpocząć się dostawy 12 zamówionych Boeingów 737-MAX 8.

Turyn jest 9. nowością w zimowej siatce połączeń Kraków Airport. Ogłoszone wcześniej nowe trasy to: Tel Awiw (LOT), Eindhoven (Transavia), Wiedeń (Laudamotion), Leeds-Bradford (Jet2.com), Kijów, Lwów, Amman (Ryanair), Londyn-Luton (easyJet, LOT uruchomi loty z Olsztyna do Krakowa , 2018-12-11, Rozwój Ryanaira w Krakowie , 2018-12-06, Wizz Air otworzy bazę w Krakowie, 2018-11-22).

Na podstawie informacji Marcina Sigmunda




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra