Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Szkoła pilotów F-35

Lotnictwo wojskowe, 03 sierpnia 2012

Dowództwo wojsk lotniczych USA podjęło decyzję w sprawie lokalizacji centrum szkoleniowego dla przyszłych pilotów myśliwców F-35 Lightning II. Wybór padł na Luke Air Force Base w Arizonie.

Oficjalne uruchomienie bazy w Luke (wówczas nazywanej Luke Field) odbyło się 6 czerwca 1941. Od tego czasu w Luke szkolono pilotów zasiadających za sterami, m.in.: F-51 Mustang, F-84 Thunderjet, F-104 Starfighter, F-5A Freedom Fighter, A-7D Corsair, F-4 Phantom II, F-15 Eagle, F-16 Fighting Falcon oraz F-15E Strike Eagle. Do tej pory szkolenie w Luke AFB ukończyło ponad 56 tys. pilotów, zarówno USAF jak i państw sojuszniczych. Instalacja zlokalizowana jest zaledwie 24 km od Phoenix, stolicy Arizony / Zdjęcie: USAF

Obecnie w Luke AFB jest stacjonuje 56th Fighter Wing podporządkowane Air Education and Training Command w Randolph Air Force Base w Teksasie. 56th FW jest odpowiedzialne za szkolenie pilotów myśliwców F-16 wraz z członkami obsługi naziemnej oraz za przygotowywanie i certyfikację samych instruktorów lotu. Baza w Luke uważana jest za największe centrum szkoleniowe dla pilotów F-16 na świecie, dysponujące około 140 samolotami.

Według obecnych założeń dowództwa wojsk lotniczych, do Luke AFB mają trafić łącznie 72 Lightningi II, co odpowiada trzem eskadrom. Dostawa samolotów ma trwać około 9 miesięcy, rozpoczynając się pod koniec 2013 i kończąc w pierwszej połowie 2014. Dotrzymanie założonego terminu, uzależnione będzie jednak od tempa realizacji procesu produkcyjnego myśliwców, co wobec ponawiających się problemów technicznych z konstrukcją samolotu, nie jest pewne (Kłopoty F-35, 2012-03-10; Drastyczne spowolnienie dostaw F-35, 2012-02-15).

Modernizacja infrastruktury lotniskowe rozpocznie się już wkrótce, a budżet przedsięwzięcia wyceniono na ok. 100 mln USD. Wybór bazy wiąże się także z jej rozbudową, co powinno doprowadzić do stworzenia ok. tysiąca miejsc pracy dla okolicznych mieszkańców

Zgodnie z założeniami USAF, w przyszłości F-35 ma całkowicie wyprzeć ze struktury wojsk lotniczych myśliwce F-16. Tym samym Luke AFB zakończy trwający nieprzerwanie od 1982 proces szkolenia przyszłych pilotów Falconów. Uważa się jednak, że program szkolenia na tych samolotach będzie jeszcze realizowany przez ok. 20 lat. Niewykluczone też, że okres ten wydłuży się, jeżeli Pentagon - z powodów finansowych - zostanie zmuszony do równoległego zamawiania zdecydowanie tańszych, najnowszych wersji F-16 (F-16V grabarzem F-35A?, 2012-02-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.