Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Singapore Airlines potwierdza Airbusy

Lotnictwo cywilne, 14 stycznia 2013

Singapurskie linie lotnicze potwierdziły wstępne zamówienie z października 2012 na dodatkowe 25 pasażerskich Airbusów modeli 380 i 350-900. Jego wartość – bez zakupu silników – wynosi około 7,5 mld USD.

Nowe samoloty mają być eksploatowane głównie na trasach do i z Europy, Ameryki Północnej oraz na obszarze Pacyfiku. Na rysunku A350-900 w barwach Singapore Airlines / Rysunek: Airbus

Umowa została podpisana jeszcze pod koniec 2012. Stanowi realizację porozumienia wstępnego, zawartego między stronami w październiku tego samego roku (Singapore Airlines zamawia dodatkowe Airbusy, 2012-10-24). Zakontraktowane samoloty – 5 A380 i 20 A350-900 – uzupełnią te obecnie eksploatowane, wśród których znajdują się: Airbusy 330-300 (19 egz.), 340-500 (5) oraz 380-800 (19) a także Boeingi: 777-200 (27), 777-200ER (11), 777-300 (12) oraz 777-300ER (19).

Producent nie podał wysokości kontraktu ani też terminu realizacji dostaw. Na podstawie wcześniejszych informacji można wnioskować, że pierwsze maszyny dotrą do przewoźnika w 2017. Opierając się na cenie katalogowej zamówionych samolotów, wartość porozumienia może sięgać 7,5 mld USD. Umowa zwiększa globalny portfel zamówień na A380 i A350 do poziomu, odpowiednio: 262 i 582 egz.

Singapore Airlines już wcześniej wybrały odpowiednie jednostki napędowe do zakontraktowanych Airbusów. Będą to silniki rodziny Trent w wersjach: 900 oraz XWB (Trenty dla Singapore Airlines, 2012-10-26). Ich koszt wynosi 2,6 mld USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra