Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Trenty dla Singapore Airlines

Lotnictwo cywilne, 26 października 2012

Brytyjskie przedsiębiorstwo poinformowało o otrzymanym zlenieniu od Singapore Airlines na dostawy silników do zakupionych przez przewoźnika w ostatnim czasie pasażerskich A350-900 i A380.

Trent XWB jest jednym z najpopularniejszych silników całej rodziny mimo, że w powietrze nie wzbił się jeszcze żaden z napędzanych nimi samolotów. Według Rolls-Royce`a portfel zamówień zamknął się liczbą około 1,1 tys. zakupionych przez 34 klientów. Na zdjęciu Trent XWB przed pierwszym uruchomieniem / Zdjęcie: Rolls-Royce

Informacja na temat porozumienia została przekazana przedwczoraj. Na mocy zwartej umowy Rolls-Royce dostarczy przewoźnikowi z Singapuru silniki rodziny Trent w wersjach: 900 oraz XWB. Zostaną one zamontowane na zamówionych w ostatnich dniach pasażerskich A350-900 i A380 (Singapore Airlines zamawia dodatkowe Airbusy, 2012-10-24). Wartość kontraktu wynosi 2,6 mld USD.

W myśl zawartego porozumienia Rolls-Royce zobowiązał się też do wieloletniego serwisowania technicznego zakupionych silników.

Producent nie podał terminarza realizacji dostaw. Jest jednak jasne, że pierwsze jednostki napędowe zostaną przekazane Airbusowi przed 2017. W tym bowiem roku Singapore Airlines ma odebrać pierwszy z zamówionych samolotów.

Silniki w wersji XWB zostały zaprojektowane z myślą o ich montażu na rozwijanej przez Airbusa nowej generacji samolotów rodziny A350 (Test silnika Trent XWB, 2010-06-21). Na początku br., producent przeprowadził pierwszy test jednostki w locie.

Z kolei Trent 900 są powszechnie montowane na modelach A380. Nie zawsze jednak ich eksploatacja przebiega bez kłopotów (Rolls-Royce wymieni 40 Trentów?, 2010-11-18). Według przedstawicieli Rolls-Royce`a, do tej pory Trent 900 zostały zakupione przez 11 z 19 linii lotniczych eksploatujących Aribusy A380.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.