Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Nowy prezes Finmeccanica

Przemysł zbrojeniowy, 14 lutego 2013

Nowym dyrektorem wykonawczym Finmeccanica został Alessandro Pansę. Zastąpi on Giuseppe Orsiego aresztowanego przed paroma dniami pod zarzutami korupcji.

Pansa jest związany z Finmeccanicą od 2001. Swoją karierę zaczynał od stanowiska dyrektora finansowego. Potem przejął zadania dyrektora operacyjnego / Zdjęcie: Dagospia

O wyborze Pansy na nowe stanowisko zadecydowała zebrana wczoraj rada dyrektorów koncernu. Zastąpił on na tym stanowisku Giuseppe Orsiego, który w poniedziałek został aresztowany, w związku z podejrzeniem udzielenia płatnej protekcji przy wyborze włoskiej AW101 w przetargu na 12 ciężkich śmigłowców transportowych w wersji VIP dla wojsk lotniczych Indii (Aresztowanie prezesa Finmeccanica, 2013-02-12, Winny marszałek lotnictwa?, 2013-02-14).

Przyjmując na siebie obowiązki Orsiego, Pansa zachował też dotychczasowe stanowisko dyrektora operacyjnego. W jego obowiązkach pomoże adm. rez. Guido Venturoni (były szef sztabu generalnego włoskich sił zbrojnych i przewodniczący Komitetu Wojskowego NATO), który został jednocześnie mianowany wiceprezesem koncernu. Do tej pory pełnił on funkcję dyrektora niewykonawczego (czyli członka rady dyrektorów bez konkretnych zadań) i reprezentował interesy włoskiego rządu. Rzym posiada bowiem ok. 30% akcji spółki-matki, jest także właścicielem większości udziałów najważniejszych spółek zależnych (Specjalna kontrola nad Finmeccanica, 2012-08-13).

Zmiany – wraz z dookooptowaniem brakującego członka rady dyrektorów – zostaną zatwierdzone na zaplanowanym na 2 kwietnia zebraniu udziałowców. Wtedy też powinny zostać podjęte decyzje o obsadzeniu stanowiska prezesa, który zajmował Orsi. Nie wiadomo, jak w dłuższej perspektywie czasu na ogłoszoną wczoraj nominację zareaguje rynek. Po opublikowaniu informacji o aresztowaniu prezesa, notowania giełdowe Finmeccanica wyraźnie straciły na wartości.

Nowy dyrektor zarządzający koncernu będzie prawdopodobnie kontynuował działania poprzednika, wynikające z kurczenia się zamówień wojskowych USA i państw europejskich. Doprowadziły one w 2011 do rekordowo wysokich strat (2,3 mld Euro strat Finmeccanica, 2012-03-27). Władze Finmeccanica zdecydowały się wtedy o sprzedaży zależnych spółek branży energetycznej i kolejowej oraz restrukturyzacji podmiotów produkcji specjalnej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.