Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rotacja hiszpańskiego kontyngentu w Dżibuti

Lotnictwo wojskowe, 30 stycznia 2014

Za operacje lotnicze realizowane z Dżibuti w ramach antypirackiej operacji Atalanta odpowiadać będzie kolejna zmiana pododdziału Ejército del Aire (wojsk lotniczych Hiszpanii).

Symboliczna rotacja personelu wydzielonego pododdziału Ejército del Aire w Dżibuti / Zdjęcie: Eunavfor

Rotacja 44-osobowego personelu hiszpańskiego kontyngentu w Dżibuti dokonała się uroczyście przed kilkoma dniami. Za wykonywanie lotów patrolowych nad północno wschodnimi wybrzeżami Somalii odpowiadać będzie teraz 33. zmiana wydzielonego pododdziału Ejército del Aire.

Hiszpanie służą w Dżibuti od 2009. W połowie 2013 udało im się wylatać 5000 h (5000 h nalotu w ramach misji Atalanta, 2013-07-25), patrolując zagrożone aktywnością piratów akweny i wspierając tym samym rozmieszczone na nich okręty państw sojuszniczych (Zmiana dowództwa operacji Atalanta, 2013-08-09). Podobnym wsparciem służą z Seszeli Portugalczycy (Ostatni P-3C dla Portugalii, 2012-10-23) i Szwedzi (Bombardier Q300 straży wybrzeża).

Piloci 32. zmiany w Dżibuti wykonali 25 lotów patrolowych, zarówno za dnia, jak i nocą, wylatując ponad 200 h. Dużym osiągnięciem Hiszpanów jest fakt, że od czerwca 2012 żadna z misji patrolowych nie została odwołana wskutek nieprzewidzianych zdarzeń czy usterek technicznych samolotów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.