Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nie będzie odszkodowania za INS Vikramaditya?

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 29 marca 2013

Indie najprawdopodobniej nie zdecydują się na nałożenie na Rosję kary finansowej za roczne opóźnienie odbioru lotniskowca INS Vikramaditya (ex-Admirał Gorszkow).Zeszłoroczna awaria m.in. układu napędowego i wynikające z tego faktu roczne opóźnienie w przekazaniu ex-Admirała Gorszkowa Indiom jest zaledwie kolejnym z serii problemów organizacyjno-technicznych, które napotkał program remontu i modernizacji okrętu. Z tego względu wielokrotnie w przeszłości podnoszono kwestie finansowych kar dla Rosjan, w związku z niewywiązywaniem się z umowy zawartej w 2004 / Zdjęcie: Siewmasz

Informację taką podały wczoraj rosyjskie media, powołując się na zastępcę dyrektora generalnego Rosoboronexportu, Wiktora Komardina. Jego zdaniem, Indie nie będą występowały na drogę prawną, zmierzającą do nałożenia na stronę rosyjską grzywny w związku z kolejnym opóźnieniem terminu oddania lotniskowca nabywcy.

Przypomnijmy, że jeszcze jesienią 2012 indyjskie media sugerowały, że New Delhi mogłoby zażądać rekompensaty za niewywiązanie się Rosjan z kontraktu w terminie (Kara za opóźnienie INS Vikramaditya?, 2012-10-09). Jej wysokość miałaby sięgać ponad 100 mln USD.

Zdaniem Komardina, obydwie strony miały się już porozumieć odnośnie odpowiedniej rekompensaty, mającej wynagrodzić New Delhi kolejne modyfikacje terminarza całego programu remontu i modernizacji dawnego krążownika lotniczego.

Według obecnych założeń, INS Vikramaditya powinien zostać przekazany Hindusom 15 listopada br. Wcześniej, od 3 lipca odbędą się próby na Morzu Białym i Barentsa (w sierpniu i wrześniu), w tym z wykorzystaniem śmigłowców Ka-27 i Ka-31 oraz myśliwców pokładowych MiG-29K/KUB. Rejs do Indii zaplanowano najkrótszą drogą, przez Kanał Sueski.

Okręt będzie najwiekszym lotniskowcem indyjskiej marynarki wojennej przez ok. 15 lat. Kraj ten buduje obecnie własny INS Vikrant. Będzie on jednak miał nieco mniejszą wyporność niż INS Vikramaditya (ok. 40 tys. t) i nie zostanie przyjęty do służby wcześniej niż w 2015 (Kolejny indyjski lotniskowiec opóźniony, 2012-10-15). Dopiero INS Vishal będzie prawdopodobnie znaczaco większy - ma wypierać ok. 65 tys. t, jednak tego wprowadzenie do służby planowane jest na ok. 2025.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.