Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kockums znów szwedzki

Przemysł zbrojeniowy, Marynarka wojenna, 30 czerwca 2014

Szwedzki Saab doszedł do porozumienia z niemiecką grupą ThyssenKrupp w sprawie wykupienia lokalnej stoczni ThyssenKrupp Marine Systems AB (dawniej Kockums AB).

Wykupienie stoczni TKMS AB przez Saab powinno przyspieszyć realizację szwedzkiego programu budowy serii nowych konwencjonalnych okrętów podwodnych. To także szansa dla nabywcy na zwiększenie swej aktywności na rynku i zdobycie nowych klientów / Zdjęcie: Kockums AB

Prowadzone od kilku miesięcy rozmowy (Kockums AB znów w szwedzkich rękach?, 2014-04-14), osiągnęły swój szczęśliwy finał wczoraj. Za cenę 340 mln SEK (153,6 mln zł) ThyssenKrupp Marine Systems zgodził się na sprzedaż swoich udziałów w TKMS AB Saabowi. Szwedzki producent przejmie kontrolę nad zakładami w Karlskronie, Malmö i Muskö oraz około 900 zatrudnionymi w nich pracownikami. Transakcja musi jeszcze zostać zaakceptowana m.in. przez rady nadzorcze obu przedsiębiorstw.

Próby przejęcia przez Saab zakładów TKMS AB od samego początku wspierane były przez Sztokholm. Szwedzkie władze widziały w tej transakcji jedyną szansę na przyspieszenie programu budowy serii konwencjonalnych okrętów podwodnych - opartych prawdopodobnie na rodzimym projekcie A26 - które w przyszłości zastąpią obecnie eksploatowane jednostki typu Södermanland (SSaab opracuje okręty podwodne, 2014-06-09).

Według wstępnych szacunków, budowa nowych OP będzie kosztować Szwedów około 11,2 mld SEK (5 mld zł). Aby obniżyć koszty, Saab będzie chciał znaleźć potencjalnych partnerów za granicą. W przeszłości dużo mówiło się o zainteresowaniu wspólnym przedsięwzięciem ze strony marynarki wojennej Norwegii, która przymierza się do wymiany własnej floty podwodnej, tworzonej przez jednostki typu Ula (Przymiarka do nowych norweskich OP, 2012-11-16). Nie wiadomo jednak, czy zwłoka w rozwoju szwedzkiego programu nie spowoduje, że Oslo zdecyduje się na ofertę któregoś z innych europejskich producentów, np. TKMS


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.