Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Australia chce japońskiej technologii budowy OP

Marynarka wojenna, 10 grudnia 2013

Australijskie władze zwróciły się do Japonii z prośbą o udostępnienie technologii wojskowych niezbędnych do budowy nowych konwencjonalnych okrętów podwodnych.

Zdjęcie: MO Japonii

Australia zamierza zastąpić obecnie eksploatowane i uchodzące za niezbyt udane konwencjonalne OP typu Collins (Modernizacja Collinsów, 2013-11-27. Plany Canberry zakładają wprowadzenie do służby 12 nowych okrętów (Biała księga o australijskich OP, 2013-05-06, Australia potwierdza 12 OP, 2012-09-06).

W celu ochrony rodzimego przemysłu stoczniowego, nowe australijskie okręty mają zostać zbudowane w kraju. Konstrukcja OP ma być połączeniem Collinsów oraz wybranego typu jednostek tej klasy, użytkowanych przez jedno z państw sojuszniczych.

Za faworyta uchodzą w tym przypadku japońskie OP typu Sōryū (na zdjęciu Unryū (SS 502)). Dotychczasowe doniesienia prasowe na ten temat, opierające się w dużej mierze na anonimowych przeciekach z rządu, zostały w ostatnim czasie potwierdzone u źródła. Władze w Canberze miały bowiem zwrócić się do Japończyków z prośbą o udostępnienie technologii zastosowanych przy budowie Sōryū, a przede wszystkim ich układu pędnego.

Co więcej, w minionych tygodniach delegacja japońskiego ministerstwa obrony odwiedziła zakłady stoczniowe w Adelaide na południu kraju, należące do największego australijskiego przedsiębiorstwa stoczniowego, ASC Pty Ltd. Według nieoficjalnych informacji, to właśnie ono ma odpowiadać za budowę nowych OP dla Królewskiej Marynarki Wojennej Australii (RAN).

Biorąc pod uwagę powyższe informacje, Japonia staje się głównym faworytem w wyścigu o australijskie zlecenie. Należy jednak pamiętać, że Japończykom cały czas depcze po piętach konkurencja, w postaci m.in. niemieckiego ThyssenKrupp Marine Systems (Singapur kupuje niemieckie OP, 2013-12-03) czy francuskiego DCNS.

O współpracę z Australijczykami zabiega też hiszpańska Navantia, oferując im wciąż rozwijaną konstrukcję S-80 (Hiszpania oferuje Indiom S-80, 2013-12-01, Ciąg dalszy problemów S-80, 2013-10-21) . Warto zaznaczyć, że Hiszpanie od miesięcy prowadzą aktywne działania marketingowe na australijskim rynku, mające skłonić Canberrę do zakupu okrętów zaopatrzeniowych opierających się na konstrukcji SPS Cantabria (A15) (SPS Cantabria wraca do Hiszpanii, 2013-11-04).

Ewentualna współpraca Japonii z Australią przy okazji budowy nowych OP będzie kolejnym przypadkiem otwierania się japońskiego przemysłu zbrojeniowego na zagranicę. Innym przykładem tego typu działań jest współpraca japońskiego Mitsubishi Heavy Industries (MHI) z tureckim Tusas Engine Industries (TEI) przy dostawach jednostek napędowych dla nowych czołgów Türk Kara Kuvvetleri (wojsk lądowych Turcji), Altay (Nowe silniki dla Altaya?, 2013-11-19).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.