Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zhuhai 2014: Największy wodnosamolot świata

Lotnictwo cywilne, 12 listopada 2014

Na stoisku przedsiębiorstwa CAIGA pokazany jest model łodzi latającej AG600, przeznaczonej do zadań poszukiwawczo-ratowniczych.

Model wodnosamolotu AG600. Jego masa startowa ma wynosić ponad 53 t / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

AG600 (niektóre źródła podają też oznaczenie TA-600) ma być największym wodnosamolotem, jaki kiedykolwiek wszedł do eksploatacji. Według przedstawicieli CAIGA (China Aviation Industry General Aircraft Company) rozpoczęto już produkcję pierwszych elementów struktury. Montaż końcowy samolotu będzie odbywał się w wytwórni CAIGA w Zhuhai. Oblot prototypu AG600 zaplanowano na koniec 2015.

Maksymalna masa startowa wersji poszukiwawczo-ratowniczej to 53 500 kg, a pojemność - 50 pasażerów. Natomiast wersja pożarnicza ma mieć maksymalną masę startową 49 800 kg, w tym 12 000 kg środka gaśniczego.  

Zasięg obliczeniowy AG600 to 5000 km, przy prędkości 480 km/h. Samolot ma być zdolny do operowania z powierzchni wody, przy wysokości fal dochodzącej do 2 m.  

Zdaniem producenta samolot nie będzie produkowany masowo.  Jego podstawowym odbiorcą ma być straż wybrzeża ChRL. Według niepotwierdzonych informacji innymi misjami wykonywanymi przez AG600 ma być przewóz ładunków i zadania obserwacyjne. Głównym konkurentem AG600 na rynku będzie japoński US-2 (Indie zainteresowane japońskim uzbrojeniem, 2014-06-10, Zgoda na US-2 dla Indii, 2014-01-29).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.