Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

C-23 dla Dżibuti

Lotnictwo wojskowe, 14 stycznia 2015

Stany Zjednoczone przekażą Dżibuti samoloty transportowe C-23 Sherpa.

W br. wojska lotnicze Dżibuti zwiększą stan posiadania o parę transportowców C-23B+ / Zdjęcie: US Army

W ramach programu EDA (Excess Defence Articles) rząd w Waszyngtonie postanowił przekazać Force Aérienne du Djibouti (FadD, wojskom lotniczym Dżibuti) dwa transportowce C-23B+ Sherpa. Samoloty tego typu zostały wycofane ze służby w lotnictwie US Army National Guard rok temu (Koniec służby C-23 Sherpa, 2014-01-10).

C-23B może przewieźć 18-20 pasażerów lub ok. 2 t ładunku na dystans 1900 km. Załogę stanowi 2 pilotów i inżynier pokładowy. Samolot rozwija prędkość przelotową 420 km/h. Podstawową zaletą Sherpy jest zdolność do operowania z lotnisk o nawierzchni nieutwardzonej. Do wad należy zaliczyć brak instalacji hermetyzacji kabiny, co ogranicza maksymalną wysokość lotu do 5300 m.

Obecnie wojska lotnicze Dżibuti dysponują kilkunastoma samolotami, wyprodukowanymi przez przedsiębiorstwa z niemal całego świata. Flota FadD składa się z transportowej Cessny 208 Caravan, pary Let L-410 Turbolet przeznaczonych do transportu VIP-ów oraz śmiglowców: Eurocopter AS355, dwóch Mil Mi-8/17 i dwóch uderzeniowych Mi-35. W czerwcu ub. r. dołączył do nich Xian MA60H-500, używany do transportu ludzi i wyposażenia w ramach misji zwalczania grup rebeliantów i piractwa morskiego na Oceanie Indyjskim (Japonia przekaże Dżibuti patrolowce, 2013-08-27).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.