Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatni turecki Peace Eagle

Lotnictwo wojskowe, 10 grudnia 2015

Boeing przekazał Turkom ostatni, 4. samolot 737 w wersji wczesnego ostrzegania i kierowania, zamówiony w ramach programu Peace Eagle.

Ostatecznie, po siedmioletnim opóźnieniu, wojska lotnicze Turcji mają na stanie wszystkie 4 zamówione samoloty wczesnego ostrzegania i kierowania / Zdjęcie: Boeing

Wczoraj w bazie w Konya przedstawiciele Türk Hava Kuvvetleri (THK, wojsk lotniczych Turcji) odebrali od Boeinga ostatni, 4. z zakupionych w ramach programu Peace Eagle samolot 737 w wersji wczesnego ostrzegania i kierowania (AEW&C). W odróżnieniu od poprzednich ma on najnowsze oprogramowanie i urządzenia umożliwiające łączność z naziemnym centrum wsparcia. Pozostałe samoloty zostaną wyposażone w analogiczny sposób w późniejszym czasie. 

Jak wiadomo rząd w Ankarze nabył 4 samoloty tego typu, za sumę ok. 1,6 mld USD (4,9 mld zł) w czerwcu 2002. Problemy z integracją wyposażenia, w tym radiolokatora z anteną fazowaną (MESA), zabudowaną w charakterystycznej owiewce nad kadłubem, a następnie izraelskich układów elektronicznych, spowodowały wieloletnie opóźnienie (Turecka kara dla Boeinga, 2014-02-21). Część wyposażenia 737 AEW&C, w tym układy walki elektronicznej i środki łączności są produkowane przez przedsiębiorstwa tureckie, jak Aselsan czy Havelsan.

Pierwszy turecki 737 AEW&C został wysłany do bazy lotniczej Konya z zakładów Turkish Aerospace Industries (TAI) na początku lutego 2014. Drugi przekazano wojskowym na początku maja, a trzeci trafi do macierzystej jednostki przed końcem ub. r.

Innymi użytkownikami Boeingów 737 w wersji wczesnego ostrzegania i kierowania są wojska lotnicze Australii (Pierwsza misja bojowa RAAF nad Syrią, 2015-09-14, BDA i E-7A Wedgetail, 2013-07-31) i Republiki Korei (Ostatni 737 AEW&C dla Korei Południowej, 2012-11-01).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.