Ministerstwo obrony Hiszpanii zatwierdziło zmodyfikowany projekt nowych okrętów podwodnych. Pozwala to na wznowienie ich budowy.
Komitet wykonawczy hiszpańskiego resortu obrony zakończył krytyczny przegląd konstrukcji okrętów podwodnych proj. S-80. Ministerstwo zatwierdziło zmiany wprowadzone do projektu przez Navantię i współpracującą z nią amerykańską stocznię General Dynamics Electric Boat. Oznacza to, że wkrótce hiszpańska grupa stoczniowa będzie mogła wznowić prace nad okrętami, które w przyszłości mają stanowić trzon floty podwodnej Armada Española (marynarki wojennej Hiszpanii).
Program budowy nowych hiszpańskich OP jest opóźniony o 7 lat. Pierwotnie zakładano, że dostawy okrętów rozpoczną się w 2011. Z czasem termin ten przesunięto na 2013, a następnie o kolejne 2 lata. Obecnie zakłada się, że pierwszy okręt, przyszły Isaac Peral (S-81), zostanie przekazany Armada Española w 2018 (Pierwszy S-80 w 2018, 2014-10-07).
Na opóźnienie programu S-80 złożyło się wiele czynników, ale najpoważniejszym okazały się błędy w projekcie okrętów, popełnione przez konstruktorów Navantii i współpracujących z nią biur projektowych. W trakcie budowy pierwszej z jednostek okazało się, że projektanci założyli zbyt małą masę OP.
Oznaczało to, że jednostki miałyby trudności w utrzymywaniu się na powierzchni w sposób zgodny z wymaganiami zamawiającego lub też ponownym wynurzeniem się po zakończeniu działań operacyjnych (Ciąg dalszy problemów S-80, 2013-10-21; Błędy konstrukcyjne S80, 2013-05-24). Błędy w konstrukcji okrętów udało się wyeliminować poprzez wydłużenie kadłuba o 7-10 m i zwiększenie wyporności o 75-100 t.