17 listopada 2011 w PZL Warszawa-Okęcie zainaugurowano działalność centrum obsługi samolotów transportowych C295. Przedsięwzięcie zostało zrealizowane w ramach umowy offsetowej pomiędzy EADS CASA i Polską, związanej z zakupem C295 przez Polskę.
Pierwszy polski C295 został wyremontowany przez polską załogę centrum – w ramach ostatecznego etapu szkolenia – jeszcze w zakładach producenta, Construcciones Aeronáuticas SA w Sewilli. Polacy wykonali go pod okiem hiszpańskich inżynierów i mechaników. Następne samoloty Sił Powietrznych RP były poddawane przeglądom i remontom zgodnie z odpowiednimi nalotami godzinowymi już w Polsce(Pierwszy C295 po przeglądzie, 2012-08-27, Centrum obsługowe Airbus Military w Warszawie, 2011-11-18)
Warszawska placówka jest drugą tego rodzaju w Europie, oprócz zakładów w Sewilli. Centrum ma wszelkie niezbędne certyfikaty do przeprowadzanie remontów i przeglądów samolotów transportowych, nadane przez Airbusa, łącznie z wykonywaniem prac w ramach biuletynów obsługowych, polegające m.in. na doposażaniu samolotów. Centrum wykonuje też drobne modyfikacje i wszelkie naprawy bieżące – zarówno w swojej siedzibie, jak i przy pomocy mobilnego serwisu w Krakowie, gdzie mieści się 8. Baza Lotnictwa Transportowego eksploatująca C295 (Symulator lotu C295M dla 8. BLTr, 2017-01-25).
W czasie 6 lat istnienia centrum na Okęciu wykonało 11 dużych obsług (po 8 latach eksploatacji) polskich C295, kilkadziesiąt obsług niższego rzędu, wdrożyło ok. 230 biuletynów obsługowych i przeprowadziło kilkadziesiąt napraw doraźnych.
Warszawska placówka obsługuje też samoloty użytkowników zagranicznych. Przeprowadzono już tam remonty C295 ze składu wojsk lotniczych Czech i Kazachstanu, a w kolejce czekają następne. Otwarcie dla klientów z zagranicy to jeden z priorytetów polskiego centrum. W ciągu ostatnich lat liczebność załogi centrum wzrosła dwukrotnie, a jego pracownicy sukcesywnie podnoszą swoje kwalifikacje, uczestnicząc we wszystkich szkoleniach organizowanych przez Airbusa.
W chwili obecnej Siły Powietrzne RP są największym użytkownikiem C295 w Europie – w polskich barwach lata ich 16. Polskie C295 od początku eksploatacji spędziły w powietrzu łącznie ponad 50 tys. h (Nowe uzbrojenie dla C295, 2017-11-13, Kazachstan zamówił kolejne C295 , 2017-04-21).