Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Początek montażu A330-800

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 30 listopada 2017

W zakładach Airbusa w Tuluzie rozpoczęto montaż pierwszego przedseryjnego samolotu komunikacyjnego A330-800. Jest to drugi model rodziny A330neo, obejmującej także oblatanego niedawno A330-900.

Pierwszy A330-800 na linii montażu końcowego w zakładach w Tuluzie / Zdjęcie: Airbus

A330-800 ma być przystosowany do przewozu 257-406 pasażerów. Wersja o masie startowej 242 t ma mieć  zasięg 13 890 km, a wersja o masie startowej zwiększonej do 251 t ma być zdolna do przebycia  15 090 km. A330-800 i A330-900 mają 99% wspólnych części i będą napędzane silnikami Rolls Royce Trent 7000 (Oblot A330-900neo, 2017-10-19).

Będący następcą modelu A330-200, obecnie eksploatowanego w liczbie ponad 600 egz., A330-800 zaoferuje nowy poziom ekonomii i komfortu oraz bezprecedensowy zasięg w segmencie samolotów 250-miejscowych. Jest w 99% zunifikowany z większym, 300-miejscowym A330-900. Obydwie konstrukcje mają ten sam płatowiec, silniki oraz procedury operacyjne, pozwalając liniom lotniczym elastycznie używać obu samolotów w ich siatkach połączeń. Wszystkie A330 są budowane na tej samej linii montażu, co umożliwia elastyczną realizację zamówień w zależności od wymagań rynku (Postępy w produkcji A330-800, 2017-10-09).

Próby certyfikacyjne jedynego przedseryjnego A330-800neo (MSN1888) zajmą 300 h. Samolot ten ma zostać oblatany i uzyskać Certyfikaty Typu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) w 2019. Dotychczas producent zdobył zamówienia na zaledwie sześć A330-800, od Hawaiian Airlines (Hawaiian kupują A330neo, 2014-07-23).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.