Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wznowienie przetargu na samoloty wielozadaniowe dla BVS

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 09 kwietnia 2018

6 kwietnia Bharatiya Vāyu Senā (wojska lotnicze Indii) wystosowały zapytanie o informacje do sześciu przedsiębiorstw w sprawie dostawy 110 wielozadaniowych samolotów bojowych (jedno- i dwumiejscowych) w czasie maksymalnie 12 lat. Ostateczny terminu nadsyłania odpowiedzi upływa 3 lipca. Do konkursu zostały zaproszone: Boeing (F/A-18E/F Super Hornet Block III), Dassault (Rafale F3R), Eurofighter (Typhoon), Lockheed Martin (F-16 Block 70), RSK MiG (MiG-35) i Saab (Gripen E).

BVS po raz kolejny poszukują następców przestarzałych MiGów-21 / Zdjęcie: MO Indii

Co ciekawe, BVS nie określają jednoznacznie, czy nowy samolot ma być jedno- czy dwusilnikowy. Wiadomo tylko, że  82 ze 110 samolotów ma być dostarczonych w wersji jednomiejscowej. Maksymalnie 16-17 nowych samolotów może być dostarczonych przez producenta w stanie zdatnym do lotu. Ich dostawy mają rozpocząć się w ciągu 3 lat od podpisania ostatecznej umowy, a zakończyć w czasie 5 lat od zawarcia kontraktu (Pocałunek śmierci dla Tejasa?, 2018-03-16).

Reszta samolotów musi powstać w Indiach w lokalnych przedsiębiorstwach. Dostawy mają rozpocząć się w ciągu 5 lat od zawarcia kontraktu i zakończyć w ciągu następnych 7 lat. Wartość zamówienia szacowana jest na 15 mld USD.

Zgodnie z oczekiwaniami, transfer technologii i podejście Made in India będą priorytetami w ocenie ofert. Konkurenci muszą opisać w swoich odpowiedziach, w jaki sposób będą współpracować z indyjskimi przedsiębiorstwami przy dostawach wyposażenia i produkcji samolotów (Zakończenie prób pocisku Astra, 2017-09-18).

BVS oceni również oferty pod względem zapewnienia integracji uzbrojenia i wyposażenia produkowanych w Indiach lub pozyskanych z eksportu. Oferent musi zapewnić, że 75% floty nowych samolotów wielozadaniowych ma być dostępne przez cały czas, przy założeniu rocznego nalotu jednego samolotu wynoszącego 150 h, przez 10 lat (Tylko dwaj konkurenci w Indiach, 2017-01-04).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.