6 kwietnia Bharatiya Vāyu Senā (wojska lotnicze Indii) wystosowały zapytanie o informacje do sześciu przedsiębiorstw w sprawie dostawy 110 wielozadaniowych samolotów bojowych (jedno- i dwumiejscowych) w czasie maksymalnie 12 lat. Ostateczny terminu nadsyłania odpowiedzi upływa 3 lipca. Do konkursu zostały zaproszone: Boeing (F/A-18E/F Super Hornet Block III), Dassault (Rafale F3R), Eurofighter (Typhoon), Lockheed Martin (F-16 Block 70), RSK MiG (MiG-35) i Saab (Gripen E).
Co ciekawe, BVS nie określają jednoznacznie, czy nowy samolot ma być jedno- czy dwusilnikowy. Wiadomo tylko, że 82 ze 110 samolotów ma być dostarczonych w wersji jednomiejscowej. Maksymalnie 16-17 nowych samolotów może być dostarczonych przez producenta w stanie zdatnym do lotu. Ich dostawy mają rozpocząć się w ciągu 3 lat od podpisania ostatecznej umowy, a zakończyć w czasie 5 lat od zawarcia kontraktu (Pocałunek śmierci dla Tejasa?, 2018-03-16).
Reszta samolotów musi powstać w Indiach w lokalnych przedsiębiorstwach. Dostawy mają rozpocząć się w ciągu 5 lat od zawarcia kontraktu i zakończyć w ciągu następnych 7 lat. Wartość zamówienia szacowana jest na 15 mld USD.
Zgodnie z oczekiwaniami, transfer technologii i podejście Made in India będą priorytetami w ocenie ofert. Konkurenci muszą opisać w swoich odpowiedziach, w jaki sposób będą współpracować z indyjskimi przedsiębiorstwami przy dostawach wyposażenia i produkcji samolotów (Zakończenie prób pocisku Astra, 2017-09-18).
BVS oceni również oferty pod względem zapewnienia integracji uzbrojenia i wyposażenia produkowanych w Indiach lub pozyskanych z eksportu. Oferent musi zapewnić, że 75% floty nowych samolotów wielozadaniowych ma być dostępne przez cały czas, przy założeniu rocznego nalotu jednego samolotu wynoszącego 150 h, przez 10 lat (Tylko dwaj konkurenci w Indiach, 2017-01-04).