Dotychczas pasażerowie mogli kupować bilety LOT-u na 3 rejsy z Warszawy do Pekinu, wykonywane we wtorki, czwartki i niedziele (z czasem wylotu z Warszawy o godz. 16:30 i lądowaniem w Pekinie o 6:35 czasu miejscowego). Z powrotem Boeing 787 Dreamliner LOT-u startuje z Pekinu w poniedziałki, środy i piątki o 8:45, żeby – po uwzględnieniu różnicy czasu – wylądować w Warszawie o 12:25.
Ponieważ LOT zdecydował o zacieśnieniu współpracy z Air China, pasażerowie polskich linii mogą teraz kupować bilety także na rejsy z Pekinu do Warszawy w poniedziałki, środy, piątki i soboty o godz. 2:55 i czasem lądowania o 6:20. Natomiast Airbus A330 linii Air China startuje z Lotniska Chopina w te same dni o 14:05, żeby doweiźć pasażerów do stolicy Chin o 4:50 czasu lokalnego (Air China na Lotnisku Chopina, 2016-09-21).
Poprawa oferty jest możliwa dzięki wznowionej umowie code-share (współdzieleniu kodu), na mocy której obydwie linie oferują sprzedaż miejsc w tym samym samolocie. LOT sprzedaje bilety w samolotach Air China między Warszawą i Pekinem w ramach własnego kodu LO, a w zamian chiński przewoźnik oferuje pasażerom bilety na rejsach LOT-u na tej samej trasie z kodem CA. Zasady rozliczeń zostały zapisane w umowie między przewoźnikami.
Chiny to kluczowy rynek azjatycki, a Pekin to kierunek często wybierany przez pasażerów LOT-u. W naszej działalności przewozowej konsekwentnie usprawniamy ofertę do miast takich jak Pekin, kluczowych portów z istotnym potencjałem pasażerskim. Mamy nadzieję na dalszy rozwój dwustronnych relacji z Air China, naszym partnerem w sojuszu Star Alliance – mówi Adrian Kubicki, dyrektor komunikacji korporacyjnej LOT (Dodatkowe loty z Krakowa do Chicago, 2018-07-09, LOT poleci z Budapesztu do Londynu-City, 2018-06-22).