Boeing dostarczył pierwszy samolot modelu 777 zmontowany po zwiększeniu tempa produkcji z 7 do 8,3 egzemplarzy miesięcznie. Pozwoli to na dostawę 100 maszyn rocznie.
Odbiorcą samolotu jest południowokoreańska Korean Air. Montaż przekazanej w ostatnich dniach maszyny rozpoczął się w październiku 2012. Decyzja o przyspieszeniu tempa produkcji 777 została z kolei podjęta jeszcze w grudniu 2010. Jest ona wynikiem rosnącego zainteresowania światowych przewoźników oraz podmiotów leasingowych tym modelem.
Od czasu rozpoczęcia służby w 1995 Boeing wyprodukował 1072 samolotów tego typu. Obecny portfel zamówień na 777 obejmuje kolejne 359 egz. Tylko w 2012 Boeing przekazał odbiorcom 83 samoloty tego modelu, zbierając jednocześnie zamówienia na kolejne 68 (601 samolotów Boeinga, 2013-01-03, Dobre wyniki Boeinga, 2013-02-01). Rekordowy pod tym względem okazał się jednak 2011, kiedy producent otrzymał zlecenia na dostawę aż dwustu 777.
Wzrost tempa produkcji do 8,3 egz. miesięcznie jest drugim tego typu wydarzeniem na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu miesięcy. Na podobny krok (wzrost z 5 do 7 egz.) Boeing zdecydował się w marcu 2010 (Przyspieszenie Boeinga, 2010-03-22). Dostawy pierwszych maszyn rozpoczęły się w połowie 2011.
Przyspieszenie montażu świadczy o tym, że branża lotnicza systematycznie podnosi się po kryzysie, jaki dotknął ją w ostatnich latach (Zmniejszenie produkcji Boeinga w 2010, 2009-04-14). Potwierdzają to także pozytywne dane dotyczące produkcji samolotów głównego konkurenta amerykańskiego koncernu – europejskiego Airbusa (Dostawy i zamówienia Airbusa, 2013-01-18, Airbus nokautuje Boeinga, 2012-01-06).