Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwsze irackie F-16 w Tucson

Lotnictwo wojskowe, 21 grudnia 2014

Do bazy lotnictwa Gwardii Narodowej w Tucson dotarły pierwsze irackie F-16D Block 52, przeznaczone do szkolenia pilotów i techników z tego państwa.

Piloci irackich wojsk lotniczych będą szkolili się, wykorzystując pierwsze osiem z zamówionych przez Bagdad F-16C/D. Pierwsze dwa statki powietrzne dotarły do Tucson na początku tygodnia. Pozostałe zostaną dostarczone do maja przyszłego roku / Zdjęcie: USAF

Pierwsze F-16D Block 52 były pilotowane przez połączony zespół lotniczy pilotów irackich oraz ze 162. skrzydła lotnictwa myśliwskiego Gwardii Narodowej USA. Samoloty będą służyły do szkolenia Irakijczyków, którzy do tej pory ćwiczyli przy pomocy statków powietrznych wypożyczonych od Amerykanów. Do maja 2015 do Tucson w Arizonie dotrze 6 kolejnych samolotów wielozadaniowych.

Transfer irackich F-16D do Tucson wymusiły na USA względy bezpieczeństwa. Samoloty miały pierwotnie trafić bezpośrednio do bazy wojsk lotniczych Balad, znajdującej się 64 km na północ od Bagdadu. Zdobycze terytorialne islamistów na północy kraju uniemożliwiły jednak realizację tych planów. Już w listopadzie Departament Obrony poinformował, że istnieje poważne ryzyko przejęcia lub zniszczenia irackich myśliwców przez bojowników Państwa Islamskiego (Irackie F-16IQ zostają w USA, 2014-11-12).

Wojska lotnicze Iraku pozyskają w najbliższych latach 36 samolotów wielozadaniowych F-16C/D Block 52. Docelowo – po dokupieniu kolejnych szesnastek – Irakijczycy chcą utworzyć sześć eskadr tych maszyn.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra