Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Irackie F-16IQ zostają w USA

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 12 listopada 2014

Pierwsze irackie F-16C/D Block 52 nie trafią na razie do użytkownika.

Wojska lotnicze Iraku na razie kupiły 36 samolotów wielozadaniowych F-16C/D Block 52. Bagdad zamierza docelowo dysponować co najmniej sześcioma eskadrami F-16IQ. / Zdjęcie: USAF

Departament Obrony USA poinformował, że sytuacja wewnętrzna w Iraku, gdzie od niemal roku trwają walki sił rządowych z bojówkami Państwa Islamskiego (Irak stracił kolejny śmigłowiec, 2014-10-09), nie pozwala na transport F-16IQ do użytkownika. Samoloty zakupione przez wojska lotnicze Iraku (Al Quwwa al Jawwiya al Iraqiya) zostaną przetransportowane do międzynarodowego portu lotniczego w Tuscon w Arizonie, gdzie od kilku lat szkoleni są ich przyszli użytkownicy (Rozpoczęcie szkolenia irackich pilotów, 2012-09-04).

Do końca 2014, do Tuscon trafią trzy irackie F-16 (Pierwszy F-16IQ przekazany, 2014-06-06;Oblot irackiego F-16, 2014-05-08). Do maja przyszłego roku w Arizonie znajdzie się osiem F-16IQ. Samoloty te będą używane do szkolenia kolejnych irackich pilotów. Dotąd, iraccy lotnicy trenowali na wypożyczonych od USAF statkach powietrznych.

Pierwotnie przekazywane Irakijczykom F-16IQ miały trafiać bezpośrednio do bazy wojsk lotniczych Balad, znajdującej się 64 km na północ od Bagdadu. Destabilizacja wewnętrzna Iraku uniemożliwia jednak dostarczenie ich na miejsce. Według Waszyngtonu istnieje obawa, że mogłyby one paść łupem lub zostać zniszczone przez islamistów, podobnie jak dziesiątki innych pojazdów wojskowych produkcji amerykańskiej, w tym czołgów podstawowych Abrams M1A1-SA. (Miliony na irackie Abramsy, 2014-07-17;ISIL przejęła irackiego Abramsa, 2014-07-07).

Zadania, do jakich samoloty były by wykorzystywane, nie są jeszcze znane. W siłach zbrojnych Iraku panuje wyraźny podział na zwolenników używania ich do misji rozpoznawczych i obserwacyjnych oraz oficerów sugerujących przystosowanie ich do wykonywania zadań uderzeniowych na terenie kraju oraz odstraszania potencjalnego agresora.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.