Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Przerwane próby Tuo Chiang

Marynarka wojenna, 17 lutego 2015

Marynarka wojenna Republiki Chińskiej musiała przerwać próby morskie pierwszego katamaranu projektu Hsun Hai, Tuo Chiang (618).

Błędy konstrukcyjne wykryte podczas prób morskich pierwszej tajwańskiej korwety rakietowej, katamaranu Tuo Chiang (618), najprawdopodobniej zmuszą producenta jednostki, Lung Teh Shipbuilding, do przeprojektowania konstrukcji / Zdjęcie: MO Republiki Chińskiej

Próby prowadzono m.in. w pobliżu portu morskiego w Su’ao na wschodzie kraju (Próby morskie Tuo Chiang, 2014-09-29). Jako powód ich przerwania lokalne media podają wykrycie licznych błędów konstrukcyjnych, które uniemożliwiają kontynuację prób oraz zagrażają bezpieczeństwu załogi okrętu. Przedstawiciele marynarki wojennej Tajwanu wskazują m.in. na zbyt dużą masę wyposażenia pokładowego oraz systemów bojowych zamontowanych na Tuo Chiang (Wodowanie Tuo Chiang, 2014-03-17).

Warto pamiętać, że katamarany typu Hsun Hai projektowano pierwotnie jako szybkie okręty uderzeniowe. Ich zadaniem miało być dokonywanie ataków na wrogie jednostki nawodne przy użyciu naddźwiękowych pocisków przeciwokrętowych Hsiung Feng II/III (Tajwan odbiera Tuo Chiang, 2014-12-25). Gdy prace nad projektem okrętów były w zaawansowanym stadium, ministerstwo obrony zleciło ich doposażenie m.in. w środki obrony powietrznej i do zwalczania nieprzyjacielskich okrętów podwodnych. 

Montaż dodatkowego wyposażenia pokładowego doprowadził do przekroczenia dopuszczalnej wyporności okrętu. Znacznie ograniczyło to jego osiągi, w tym rozwijaną prędkość i manewrowość. Utrudniono tym samym użycie jednostki w trudnych warunkach pogodowych, w tym przy zmiennych stanach morza. Przedstawiciele marynarki wojennej zapewniają jednak, że powyższe problemy nie wpłyną na program Hsun Hai.

Błędy konstrukcyjne wykryte w trakcie prób morskich Tuo Chiang zostaną bowiem uwzględnione podczas prac nad kolejnymi jednostkami omawianego typu. Ewentualne przeprojektowanie katamaranów zostanie zlecone ich producentowi, Lung Teh Shipbuilding.

Co ciekawe, podobne problemy doprowadziły do opóźnienia programu budowy serii trimaranów patrolowych typu Klewang (program X3K) dla marynarki wojennej Indonezji. W pracach nad jednostką nie uwzględniono ograniczeń dopuszczalnej wyporności okrętu i masy wyposażenia pokładowego i systemów bojowych, w które ten miał zostać doposażony (Spłonął indonezyjski X3K, 2012-10-01). W konsekwencji niezbędne okazało się przeprojektowanie jednostki. Zadania podjął się szwedzki Saab, nawiązując współpracę z lokalnym Lundin Industry Invest (Klewangi zgodnie z planem, 2014-08-18).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.