Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Modernizacja brytyjskich fregat

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 07 sierpnia 2015

MTU dostarczy nowe elementy układu pędnego serii brytyjskich fregat rakietowych typ 23. Wartość kontraktu wyniesie 68 mln GBP.

MTU zmontuje i dostarczy 48 dieslowskich generatorów 12V 4000 M53B, które napędzą brytyjskie fregaty rakietowe typ 23. Jednostki tego typu będą pierwszymi bojowymi okrętami Royal Navy, wyposażonymi w elementy układu pędnego od MTU / Zdjęcie: Royal Navy

Ministerstwo obrony Wielkiej Brytanii zleciło MTU montaż i dostawę 48 dieslowskich generatorów 12V 4000 M53B, o mocy 2243 KM każdy. Silniki zostaną zabudowane w brytyjskich fregatach rakietowych typ 23. Każdy z okrętów otrzyma po 4 takie zestawy. Układ pędny jednostek uzupełnią turbiny gazowe Rolls-Royce Spey SM1A/SM1C.

Wartość porozumienia wynosi 68 mln GBP (ok. 405 mln zł). Silniki powstaną w zakładach MTU w Niemczech i Austrii. Następnie zostaną przetransportowane do bazy HMNB (Her Majesty's Naval Base) Devonport. Babcock Marine zabuduje je w okrętach. Dostawy generatorów rozpoczną się w pod koniec 2016 i potrwają do 2025. Umowa zakłada również zapewnienie użytkownikowi dostępu do dostaw części zamiennych, a także przeszkolenie personelu obsługowego.

Zakup nowych dieslowskich generatorów jest elementem programu modernizacji fregat rakietowych typ 23, połączonej z wydłużeniem ich trwałości użytkowej (HMS Monmouth rozpoczęła testy morskie, 2015-06-17; Próby morskie HMS Sutherland, 2015-03-26d). Okręty otrzymują również nowe wyposażenie pokładowe, w tym stacje radiolokacyjne średniego zasięgu, Artisan 3D typu 997. Usprawniane jest też działanie wyrzutni okrętowych zestawów przeciwlotniczych/przeciwrakietowych, Sea Wolf.

Modernizacja fregat rakietowych typ 23 pozwoli na utrzymanie okrętów w linii do czasu, aż do służby wejdą nowe jednostki typ 26. Powstaną one w ramach programu Global Combat Ship. Głównym wykonawcą przedsięwzięcia będzie BAE Systems. Wspomniany Rolls-Royce dostarczy dla nich turbiny gazowe rodziny MT30 (Mostki nawigacyjne dla GCS, 2015-08-06).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.