Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Mostki nawigacyjne dla GCS

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 06 sierpnia 2015

Raytheon Anschütz dostarczy zintegrowane mostki nawigacyjne dla pierwszych 3 brytyjskich fregat rakietowych typ 26.

Pierwsze 3 fregaty rakietowe typ 26 otrzymają zintegrowane mostki nawigacyjne od Raytheon Anschütz. Producent w Kilonii jest jednym z grupy poddostawców programu Global Combat Ship. BAE Systems ogłosiło zawarcie umów z 7 producentami na dostawę elementów wyposażenia okrętów, których wartość przekracza 170 mln GBP (1 md zł) / Zdjęcie: Raytheon Anschütz

Producent z Kilonii otrzymał zadanie zaprojektowania i dostawy zintegrowanych mostków nawigacyjnych INBS (Integrated Navigation and Bridge System) dla pierwszych 3 fregat rakietowych typ 26. Terminu dostaw urządzeń nie podano do publicznej wiadomości. Realizacja zamówienia najprawdopodobniej będzie uzależniona do tempa budowy nowych okrętów.

Niemiecki producent został również zobowiązany do wsparcia technicznego BAE Systems – głównego wykonawcy programu Global Combat Ship, w ramach którego powstaną nowe fregaty. Ponadto, Raytheon będzie również nadzorować proces zabudowy mostków w okrętach i ich włączenia w ogólny system kierowania i dowodzenia jednostkami.

Turbiny gazowe rodziny MT30, które w przyszłości będą napędzać nowe brytyjskie fregaty typ 26, zaprojektuje i dostarczy Rolls-Royce. Produkcja elementów urządzeń odbędzie się w zakładach w Derby, a montaż końcowy – w Bristolu / Zdjęcie: Rolls-Royce

Projekt nowych mostków nawigacyjnych będzie oparty o znane już systemy rodziny Synapsis Intelligent Bridge Control. Nowe urządzenia zostaną opracowane zgodnie ze specyficznymi wymogami operacyjnymi Royal Navy - przyszłego użytkownika fregat (Przygotowania do GSC, 2015-02-21). Pierwsza z jednostek ma wejść do służby na początku lat 2020.

W przeszłości Raytheon Anschütz dostarczyło już Royal Navy serię zintegrowanych mostków nawigacyjnych. Zabudowano je w 6 niszczycielach rakietowych typ 45 (HMS Defender gotowy do nowej misji bojowej, 2015-08-06; HMS Duncan wspiera działania CSG 12, 2015-07-08).

Royal Navy zamierza zakupić i wprowadzić do służby 13 nowych fregat rakietowych typ 26. Głównym wykonawcą programu Global Combat Ship, w ramach którego powstaną nowe okręty, jest BAE Systems. Budowa pierwszej z jednostek powinna rozpocząć się w 2016. Okręt powinien wejść do służby ok. 2023 / Rysunek: BAE Systems

Morski rodziny Synapsis są też zabudowywane w nowych pełnomorskich okrętach patrolowych typu Al-Ofouq. Jednostki budowane są na zlecenie marynarki wojennej Omanu (Oman odbiera Al-Seeb, 2015-04-08). Urządzenia zamówiono wiosną 2013 (Mostek nawigacyjny dla Al-Ofouq, 2013-04-11). Ogółem, Omańczycy odbiorą 4 okręty tego typu.

Raytheon Anschütz jest jednym z grupy poddostawców programu GCS. BAE Systems będzie również współpracowało m.in. z grupą Babcock, która zaprojektuje i dostarczy systemy kierowania obroną powietrzną fregat, David Brown Gear Systems i GE Power Conversion, które będą odpowiedzialne za dostawę elementów układu pędnego, Rohde & Schwarz UK odpowiedzialną za dostarczenie urządzeń łączności, a także WR Davis, które zmontuje elementy instalacji elektrycznej (Nowi podwykonawcy GCS, 2014-06-04).

Z kolei wczoraj Rolls-Royce potwierdził otrzymanie zlecenia na montaż turbin gazowych rodziny MT30 dla pierwszych 3 fregat typ 26. Producent będzie również odpowiedzialny m.in. za dostawę elementów układu sterowania, stabilizatorów kołysania i wyposażenia przestrzeni dokowej okrętów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.