Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Australijskie Tigery gotowe do działań

Lotnictwo wojskowe, Wojska lądowe, 13 maja 2016

Śmigłowce uderzeniowe Tiger ARH, znajdujące się w wyposażeniu wojsk lądowych Australii są całkowicie zdolne do działań bojowych.

Australijskie Tigery wykonują zadania rozpoznania taktycznego, eskortują śmigłowce transportowe Blackhawk i zapewniają wsparcie ogniowe wojskom lądowym, współdziałając z jednostkami pancernymi wyposażonymi w czołgi podstawowe Abrams / Zdjęcie: MO Australii

18 kwietnia lotnicy 1st Aviation Regiment (1. pułku lotniczego) 16th Aviation Brigade (16. Brygady Lotnictwa) Australian Army (wojsk lądowych Australii), wyposażonego w śmigłowce uderzeniowe Airbus Helicopters Tiger ARH zgłosili uzyskanie całkowitej zdolności operacyjnej. Nastąpiło to w 11 lat po odebraniu pierwszych wiropłatów (Rozmowy PGZ i Airbus Helicopters , 2016-04-29).

Po zadeklarowaniu całkowitej zdolności operacyjnej pułk Tigerów złożony z dwóch eskadr jest gotowy do działań – zapewnił brygadier Michael Prictor, dowódca 16th Aviation Brigade. – W ostatniej dekadzie stworzyliśmy pułk śmigłowców uderzeniowych, co wiązało się ze zmianami o charakterze generacyjnym, kulturowym i filozoficznym. Posiadamy teraz światowej klasy pułk śmigłowców uderzeniowych – dodał bryg. Prictor (Cd. problemów australijskich pilotów, 2015-08-11).

Pierwsze dwa Tigery ARH, oznaczone jako A38-001 i A38-002 dostarczono Australian Army podczas ceremonii zorganizowanej w Centrum Szkolenia Lotnictwa w Oakey, 15 grudnia 2004. Ostatni, A38-022, dołączył do nich pod koniec 2011.

Gdy kupiliśmy Tigera, nie była to jeszcze dojrzała konstrukcja i udoskonalenie jej było wyzwaniem. Przez kilka ostatnich lat Airbus musiał stanąć na wysokości zadania i rozwiązać problemy z dostawą części i wszystkie kwestie związane z procesem całkowitej zdolności operacyjnej – podkreślił bryg. Prictor. – Tiger ARH będzie eksploatowany przez co najmniej 10 lat, aż do wprowadzenia do służby jego następcy. W dalszym ciągu będziemy wykorzystywać go jako najlepsze uzbrojenie, najlepiej jak potrafimy – dodał Tony Fraser, dyrektor zarządzający Airbus Group Australia Pacific.

Będziemy kontynuować postępy poczynione w zakresie niezawodności i zdatności do lotu, krytyczne dla dopracowania zdolności bojowych. Nalot w 2015 wzrósł o 20% procent, do prawie 4000 h. W 2016 planujemy zwiększenie go o kolejne 20% względem roku ubiegłego – powiedział Tony Fraser. W ramach nabywania przez załogi Tigerów ARH kolejnych zdolności, w czerwcu przeprowadzone będą próby obsługi wiropłatów na pokładzie śmigłowcowca okrętu desantowego HMAS Adelaide, typu Canberra.  Próby operowania z okrętów tego typu będą zrealizowane na początku 2017 (Koniec misji HMAS Canberra, 2016-04-04).

Zostało jeszcze wiele pracy, by przystosować Tigery do operowania z jednostek typu Canberra. To o wiele bardziej złożone, ponieważ musimy upewnić się, że potrafimy bezpiecznie obchodzić się z pociskami Hellfire, 70-mm npr i 20-mm nabojami podczas odnawiania zdolności bojowej Tigera na pokładzie śmigłowcowca – powiedział bryg. Prictor.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.