Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy ATR 72-600 dla Air Caraibes

Lotnictwo cywilne, 15 grudnia 2016

Linie Air Caraïbes odebrały pierwszy z 3 zamówionych samolotów komunikacji regionalnej ATR 72-600.

Pierwszy ATR 72-600 przekazany liniom Air Caraïbes / Zdjęcie: ATR

Air Caraïbes złożyły zamówienie na 3 ATR 72-600 w 2014. Ceremonia przekazania im pierwszego samolotu tego typu odbyła się wczoraj w Tuluzie. Dostawy pozostałych 2 ATR 72-600 zostaną zrealizowane do 2019.

Nowe ATR 72-600 mogą przewieźć 74 osoby, czyli o 4 więcej, niż używane obecnie ATR 72-500, co pozwoli liniom zwiększenie oferowania w całej siatce połączeń regionalnych. Do tej pory Air Caraïbes używały samolotów ATR do obsługi połączeń pomiędzy Pointe-à-Pitre, Fort-de-France, Saint-Martin i Saint-Lucia, jak również na dłuższych trasach do Santo Domingo na Dominikanie.

Turbośmigłowe ATR są szczególnie cenione za zdolność operowania z krótkich dróg startowych – długość startu  ATR 72 z maksymalnym ładunkiem jest mniejsza niż 1200 m. Dzięki temu  samoloty ATR używane są przez wielu przewoźników na Karaibach, Polinezji, Nowej Kaledonii, Majotcie, Reunion, Filipinach, Indonezji, Wyspach Kanaryjskich, Fidżi, Malediwach i Vanuatu (Pierwszy ATR 72-600 dla Air Caledonie , 2016-11-26, Air Vanuatu odbierają ATR 72-600, 2016-11-09).

Używamy samolotów ATR od ponad 15 lat i jesteśmy bardzo zadowoleni z ich wyników operacyjnych. Stanowią one istotną część naszej floty i naszej strategii biznesowej, a my jesteśmy zadowoleni mogąc zaoferować ich najbardziej nowoczesne i komfortowe wersje dla naszych pasażerów – stwierdził Marc Rochet, dyrektor generalny Air Caraïbes.

Założone w lipcu 2000 linie mają we flocie 9 samolotów (jednego Airbusa A330-200, 4 A330-300, 3 ATR 72-500 i pojedynczego ATR 72-600). Ich hubem jest międzynarodowy port lotniczy Pointe-à-Pitre na Gwadelupie. Siatka połączeń obejmuje 13 destynacji, w tym trasy do Hawany i Paryża. Oprócz ATR 72-600 Air Caraïbes zamówiły także 2 A350-900 i 3 A350-1000, które zastąpią w eksploatacji starsze A330 (Oblot A350-1000, 2016-11-25, A350 dla Air Caraibes, 2013-12-20). Pierwsze A350 mają trafić do przewoźnika w lutym i marcu przyszłego roku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.