Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Historyczne zamówienie Iran Air

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 23 grudnia 2016

Iran Air i Airbus podpisały wiążący kontrakt na 100 samolotów, potwierdzając wstępne zobowiązanie podpisane w styczniu br. w Paryżu.

Flota Iran Air powiększy się m. in. o 38 samolotów z rodziny A330 i 16 z rodziny A350 / Rysunek: Airbus

Iran Air i Airbus podpisały wiążący kontrakt na 100 samolotów, potwierdzając wstępne zobowiązanie podpisane w styczniu 2016. Umowę sygnowali Farhad Parvaresh, prezes Iran Air i Fabrice Bregier, prezes Airbusa (118 Airbusów dla Iran Air, 2016-01-29).

Kontrakt dotyczy zakupu 46 samolotów z rodziny A320, 38 z rodziny A330 i 16 z rodziny A350 (Oblot A350-1000, 2016-11-25). Według irańskich mediów, ich wartość wynosi ponad 18 mld USD (ponad 76 mld zł). Dostawy samolotów rozpoczną się na początku 2017. Pewną sensacją jest brak zamówienia na A380, anonsowany w styczniowym porozumieniu.

Umowa podlega licencjom eksportowym Urzędu Kontroli Aktywów Zagranicznych (OFAC) rządu Stanów Zjednoczonych Ameryki, które zostały przyznane we wrześniu i listopadzie 2016. Licencje te są wymagane w przypadku produktów, które zawierają co najmniej 10% amerykańskich technologii.

Airbus ściśle współpracował z regulatorami w Unii Europejskiej, Stanach Zjednoczonych i innych krajach, aby zapewnić pełną zgodność ze wspólnym kompleksowym planem działań (JCPOA). Airbus zamierza ściśle przestrzegać warunków licencji OFAC.

Umowa następuje po wdrożeniu planu JCPOA, jego reguł i wytycznych, i obejmuje zamówienia na nowe samoloty komercyjne oraz kompleksowy pakiet usług dla lotnictwa cywilnego. W skład pakietu wchodzą szkolenia pilotów i personelu obsługowego, pomoc w opracowaniu usług zarządzania ruchem lotniczym, obsługa portów lotniczych i samolotów oraz harmonizacja przepisów.

Kilkanaście dni wcześniej Iran Air zawarł porozumienie z innym gigantem rynku dużych samolotów komunikacyjnych – Boeingiem. Na jego mocy koncern z Seattle ma dostarczyć narodowemu przewoźnikowi Iranu 80 samolotów (50 737 MAX 8, 15 777-300ER i 15 777-9, Niższe tempo produkcji Boeingów 777, 2016-12-14), za sumę 16,6 mld USD (70 mld zł), według cen katalogowych.

Media w USA zastanawiają się, czy w/w transakcja dojdzie do skutku. W listopadzie Izba Reprezentantów USA przegłosowała ustawę zakazującą eksportu amerykańskich samolotów pasażerskich do Iranu. Projekt ma teraz trafić do Senatu. Poparcie dla zerwania relacji z Iranem wyrażał także prezydent-elekt Donald Trump podczas kampanii wyborczej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.