Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Iran chce kupić 114 Airbusów

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 18 stycznia 2016

Iran Air, narodowy przewoźnik kraju, zawarł porozumienie w sprawie zakupu 114 pasażerskich Airbusów.

Narodowy przewoźnik Iranu eksploatuje obecnie 51 samolotów. Ich średni wiek to 23 lata / Zdjęcie: Iran Air

Minister Infrastruktury Iranu Abbas Akhoundi poinformował media, że rząd w Teheranie porozumiał się z koncernem Airbus w sprawie zakupu 114 dużych samolotów komunikacyjnych. Ich odbiorcą będzie narodowy przewoźnik Iran Air.

Wiadomość została ogłoszona w sobotę, po zniesieniu przez Unię Europejską i Stany Zjednoczone Ameryki sankcji gospodarczych i finansowych nałożonych na Iran w związku z jego programem atomowym. Jednak przedstawiciele Airbusa podkreślają, że nie zaczną szczegółowych rozmów z Iranem do czasu całkowitego zniesienia embarga.

Irańscy oficjele mówią o nabyciu nowych i używanych samolotów z rodziny A320 i używanych A340. Wartość transakcji, według cen katalogowych, szacowana jest na ponad 10 mld USD (41 mld zł). Dostawy samolotów mogłyby rozpocząć się już w lipcu br.

Według analiz krajowego stowarzyszenia linii lotniczych Iran potrzebuje co najmniej 581 nowych samolotów w ciągu następnych 10 lat, aby odnowić ich flotę. Urzędnicy państwowi twierdzą, że będą one kupowane zarówno od Airbusa, jak i od Boeinga (Wyniki Airbusa w 2015, 2016-01-13, Boeing podsumował 2015, 2016-01-08).

Irańczycy są zainteresowani nabyciem A350 i A380 oraz Boeingów 777, które obsługiwałyby trasy do Ameryki Pn., Australii i Europy. Natomiast dla potrzeb połączeń krajowych pod uwagę brane są Boeingi 737 oraz samoloty komunikacji regionalnej Bombardiera i Embraera.

Obecnie flotę Iran Air stanowią 4 Airbusy A300B2, 6 A300-B4, 4 A300-600R, 2 A310-300, 6 A320, pojedynczy Boeing 747SP, 3 747-200, 16 Fokkerów 100 i 5 MD-82 oraz towarowe Boeing 747-200F, 747-200C/SF i 2 A300-B4F. Ich średni wiek to 23 lata.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.