Rolls-Royce rozpoczął próby demonstratora silnika Trent 7000. Jest on przeznaczony dla Airbusów A330neo.
W zakładach Rolls-Royce’a w Derby w W. Brytanii na stanowisku badawczym po raz pierwszy uruchomiono silnik Trent 7000. W jego konstrukcji wykorzystano rozwiązania zastosowane w silnikach Trent 700, napędzających Airbusy A330 (Pierwszy A330-300 dla Lion Air, 2015-11-09), Trent 1000 TEN, zabudowanych w Boeingach 787 (Pierwszy Dreamliner we flocie KLM, 2015-11-16) i Trent XWB, używanych jako zespół napędowy samolotów z rodziny A350 (Montaż etiopskiego A350, 2015-11-13).
Trent 7000 jest trójwałowym silnikiem turbowentylatorowym, o współczynniku dwuprzepływowości 10 i stopniu sprężu 50. Średnica wentylatora to 284,48 cm. Silnik ma rozwijać ciąg 300-320 kN.
Silniki Trent 7000 będą podstawowym zespołem napędowym Airbusów A330neo. Ich główną zaletą ma być obniżenie jednostkowego zużycia paliwa o 10% w porównaniu z Trentami 700.
Pierwsze seryjne A330neo napędzane Trentami 7000 mają wejść do eksploatacji w 4. kw. 2017. Koncern z Tuluzy zdobył dotychczas zamówienia na 159 samolotów z tej rodziny (TAP kupują Airbusy, 2015-11-16, Hawaiian kupują A330neo, 2014-07-23).