Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Początek prób silnika Trent 7000

Lotnictwo cywilne, 27 listopada 2015

Rolls-Royce rozpoczął próby demonstratora silnika Trent 7000. Jest on przeznaczony dla Airbusów A330neo.

Demonstrator silnika Trent 7000 na stanowisku badawczym / Zdjęcie: Rolls-Royce

W zakładach Rolls-Royce’a w Derby w W. Brytanii na stanowisku badawczym po raz pierwszy uruchomiono silnik Trent 7000. W jego konstrukcji wykorzystano rozwiązania zastosowane w silnikach Trent 700, napędzających Airbusy A330 (Pierwszy A330-300 dla Lion Air, 2015-11-09), Trent 1000 TEN, zabudowanych w Boeingach 787 (Pierwszy Dreamliner we flocie KLM, 2015-11-16) i Trent XWB, używanych jako zespół napędowy samolotów z rodziny A350 (Montaż etiopskiego A350, 2015-11-13).

Trent 7000 jest trójwałowym silnikiem turbowentylatorowym, o współczynniku dwuprzepływowości 10 i stopniu sprężu 50. Średnica wentylatora to 284,48 cm. Silnik ma rozwijać ciąg 300-320 kN.

Silniki Trent 7000 będą podstawowym zespołem napędowym Airbusów A330neo. Ich główną zaletą ma być obniżenie jednostkowego zużycia paliwa o 10% w porównaniu z Trentami 700.

Pierwsze seryjne A330neo napędzane Trentami 7000 mają wejść do eksploatacji w 4. kw. 2017. Koncern z Tuluzy zdobył dotychczas zamówienia na 159 samolotów z tej rodziny (TAP kupują Airbusy, 2015-11-16, Hawaiian kupują A330neo, 2014-07-23).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.